Tecnologia inclusiva
El Zoo de Barcelona i el parc Güell estrenen una ‘app’ per a visitants amb discapacitat
Aquestes aplicacions busquen aprofitar la tecnologia per fer més inclusives les visites turístiques

El Zoo de Barcelona i el parc Güell de Barcelona estrenen dues solucions tecnològiques, que s’inclouen dins del programa InnovAcció 2030 i que s’enfoquen a la inclusió dels visitants amb discapacitats sensorials, cognitives i físiques per generar «experiències accessibles» a tota la societat.
En una roda de premsa aquest divendres, l’Ajuntament de Barcelona, Barcelona de Serveis Municipals (B:SM) i la Fundació Mobile World Capital Barcelona han explicat que el seu objectiu és «donar resposta als reptes urbans i aprofitar la tecnologia» per fer més inclusives les visites al Zoo de Barcelona i al parc Güell.
La tercera tinenta d’alcalde i presidenta de B:SM, Laia Bonet, ha declarat que estan contents per la presentació aquest divendres de les dues aplicacions en què han treballat durant dos anys i mig amb l’objectiu que «tots» puguin disfrutar de l’oci de les experiències del parc.
La comissionada d’Agenda 2030, Bárbara Pons, hi ha afegit: «Vam posar èmfasi en la innovació de les nostres estructures per crear un procés de col·laboració amb altres entitats i fer eines d’humanisme tecnològic que permetin integrar al màxim la societat».
La proposta del parc Güell és una aplicació de l’empresa Play&go Experience, desenvolupada pel director de projecte, Gersón Beltran, que ha explicat: «S’intenta que sigui una ‘app’ fàcil i que pugui anticipar la visita per reduir l’estrès i la incertesa dels visitants amb discapacitats. Durant aquesta fase de prova hem rebut 162 comentaris de millora».
«L’aplicació compta amb un mapa digital que comunica les entrades del parc, punts d’interès, si hi ha camí o escales, té audioguia amb vídeos i imatges i un telèfon per a emergències. Hi ha 438 persones que s’han descarregat l’‘app’ i hem comprovat que la necessitat intel·lectual és la més recurrent», ha informat Beltran.
«El que crea riquesa en un país són les persones i per a mi la riquesa de Barcelona és la diversitat», ha afegit el director de projecte de Play&go Experience.
La solució tecnològica que proposa el Zoo és un bot conversacional, anomenat Zoobot, creat per l’empresa La Tempesta: Ciutat, Cultura & Tecnologia i capaç d’interactuar amb l’usuari.
L’eina l’ha presentat la cap del projecte, Raquel García, que ha aclarit que «és una ‘app’ interactiva de lectura fàcil amb elements multimèdia i té l’eina de missatgeria instantània que proporciona informació, trucades d’emergència i contacte amb personal del Zoo».
«El projecte va començar al maig i està en fase d’implementació, es continua provant amb usuaris reals i en un futur es planteja complementar l’‘app’ amb intel·ligència artificial», ha conclòs García. Efe
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Habitatge Barcelona projecta les primeres demolicions per començar a construir 3.360 pisos entorn de la Sagrera el 2029
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- El Barça pretén tornar al Camp Nou al setembre
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Menys incidents La població de senglars a Collserola cau per la sequera i el control de fauna
- Polèmica editorial Anagrama es desvincula d’‘El odio’ i torna tots els drets del polèmic llibre a Luisgé Martín
- Jubilació Això és el que perds de pensió si decideixes jubilar-te abans de temps
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)