Tecnologia inclusiva

El Zoo de Barcelona i el parc Güell estrenen una ‘app’ per a visitants amb discapacitat

Aquestes aplicacions busquen aprofitar la tecnologia per fer més inclusives les visites turístiques

El Zoo de Barcelona i el parc Güell estrenen una ‘app’ per a visitants amb discapacitat
2
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Zoo de Barcelona i el parc Güell de Barcelona estrenen dues solucions tecnològiques, que s’inclouen dins del programa InnovAcció 2030 i que s’enfoquen a la inclusió dels visitants amb discapacitats sensorials, cognitives i físiques per generar «experiències accessibles» a tota la societat.

En una roda de premsa aquest divendres, l’Ajuntament de Barcelona, Barcelona de Serveis Municipals (B:SM) i la Fundació Mobile World Capital Barcelona han explicat que el seu objectiu és «donar resposta als reptes urbans i aprofitar la tecnologia» per fer més inclusives les visites al Zoo de Barcelona i al parc Güell.

La tercera tinenta d’alcalde i presidenta de B:SM, Laia Bonet, ha declarat que estan contents per la presentació aquest divendres de les dues aplicacions en què han treballat durant dos anys i mig amb l’objectiu que «tots» puguin disfrutar de l’oci de les experiències del parc.

La comissionada d’Agenda 2030, Bárbara Pons, hi ha afegit: «Vam posar èmfasi en la innovació de les nostres estructures per crear un procés de col·laboració amb altres entitats i fer eines d’humanisme tecnològic que permetin integrar al màxim la societat».

La proposta del parc Güell és una aplicació de l’empresa Play&go Experience, desenvolupada pel director de projecte, Gersón Beltran, que ha explicat: «S’intenta que sigui una ‘app’ fàcil i que pugui anticipar la visita per reduir l’estrès i la incertesa dels visitants amb discapacitats. Durant aquesta fase de prova hem rebut 162 comentaris de millora».

«L’aplicació compta amb un mapa digital que comunica les entrades del parc, punts d’interès, si hi ha camí o escales, té audioguia amb vídeos i imatges i un telèfon per a emergències. Hi ha 438 persones que s’han descarregat l’‘app’ i hem comprovat que la necessitat intel·lectual és la més recurrent», ha informat Beltran.

«El que crea riquesa en un país són les persones i per a mi la riquesa de Barcelona és la diversitat», ha afegit el director de projecte de Play&go Experience.

La solució tecnològica que proposa el Zoo és un bot conversacional, anomenat Zoobot, creat per l’empresa La Tempesta: Ciutat, Cultura & Tecnologia i capaç d’interactuar amb l’usuari.

Notícies relacionades

L’eina l’ha presentat la cap del projecte, Raquel García, que ha aclarit que «és una ‘app’ interactiva de lectura fàcil amb elements multimèdia i té l’eina de missatgeria instantània que proporciona informació, trucades d’emergència i contacte amb personal del Zoo».

«El projecte va començar al maig i està en fase d’implementació, es continua provant amb usuaris reals i en un futur es planteja complementar l’‘app’ amb intel·ligència artificial», ha conclòs García. Efe