Enquesta sobre hàbits laborals

El 40% dels treballadors del 22@ van a l’oficina en vehicle privat

El 50% dels empleats del districte tecnològic triguen més de mitja hora a arribar a la seva empresa, i el 55% afirmen que prefereixen teletreballar

  • El 22@ reclama més facilitats per impulsar la zona nord i generar 60.000 nous llocs de treball

El 40% dels treballadors del 22@ van a l’oficina en vehicle privat

Jordi Cotrina

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La vida al carrer i el moviment de persones són el millor termòmetre sobre la salut social d’un barri. Després cal afegir-hi altres aspectes, com la vivenda, el turisme, la gentrificació, el tipus de comerç..., una infinitat d’‘inputs’ que defineixen la qualitat de vida (o l’absència d’ella) d’un veïnat. Una enquesta realitzada per l’associació 22@Network BCN al districte tecnològic permet distingir fins a quin punt aquests carrers de Sant Martí disten o no de ser un lloc com qualsevol altre de Barcelona. Els resultats són significatius: la immensa majoria de la gent no és d’aquí, hi arriben pocs treballadors a peu, l’ús del vehicle privat està molt per sobre de la mitjana i més de la meitat dels que venen diàriament triguen més de mitja hora a arribar. No és polígon, però tampoc és (encara) un barri.

Aquesta entitat va preguntar als seus associats sobre el mitjà de transport per anar a la feina, i els resultats donen detalls significatius. Com el fet que el 38% dels entrevistats optin pel vehicle privat (un 40,8% si s’hi afegeix el taxi) i que només el 4,2% vagin caminant. La mitjana de la ciutat és de 25% d’ús de cotxe i moto, molt per sota. Salta pels aires la teoria de la ciutat dels 15 minuts, aquesta teoria de l’urbanista establert a París Carlos Moreno que diu que qualsevol resident ho hauria de tenir tot (equipaments, serveis, comerços, oci, feina...) a menys d’un quart d’hora de casa. El 50% dels consultats, de fet, admeten que triguen més de mitja hora a arribar al 22@

Moltes bicis

Notícies relacionades

Ferran Serrano, responsable de Màrqueting i Comunicació de T-Systems, explicava aquest dimarts en un acte en el qual s’ha parlat sobre el futur del 22@ que la meitat dels empleats d’aquesta multinacional viuen fora de Barcelona. Seguint amb els hàbits de mobilitat, el 41% asseguren que recorren al transport públic, sobretot al metro (19,7%) o el bus (7%). Molt destacable és l’ús de la bicicleta (8,4%), gairebé tres vegades més que la mitjana de la ciutat. El patinet, en canvi, es queda molt lluny dels pedals, amb un 2,8% dels treballadors que els assenyalen com el seu principal mitjà de transport. L’elevat ús del cotxe i la moto, sumat a l’escàs pes dels que van a peu, deixa clar que el 22@ és per a la immensa majoria dels enquestats un lloc al qual anar a treballar, però no al qual anar a viure.

Un altre indicador interessant té a veure amb el teletreball. El 55% dels entrevistats preferiria quedar-se a casa, mentre que el 25% opta per la presencialitat i un altre 20% li és igual. Les empreses que permeten el teletreball (i les que no) comencen a adonar-se que el model clàssic d’oficines de cadira, taula i ordinador ja no sedueix com abans. T-Systems, per citar-ne un exemple, acaba d’inaugurar seu a Pere IV, amb espais més oberts i cooperatius. La zona nord del 22@ la que més terreny té per desenvolupar, haurà de tenir en compte tant els nous hàbits laborals com les peculiaritats de la mobilitat agafada a l’ús del districte.