Urbs més verdes i per als vianants

Barcelona firma un acord amb 12 ciutats europees per seguir amb la filosofia de les superilles

Les metròpolis aposten per continuar amb aquests models per fer front a l’emergència climàtica

L’alcaldessa Ada Colau afirma que una ciutat plena de cotxes i d’especulació «no és una opció»

Barcelona firma un acord amb 12 ciutats europees per seguir amb la filosofia de les superilles

Álvaro Monge

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les primeres Jornades Internacionals Superilla Barcelona, que han tingut lloc aquesta setmana a la capital catalana, han acabat amb un acord final al qual s’han adherit un total de 13 ciutats europees, que conclou que les urbs han de seguir endavant amb aquests models de transformació per fer front a l’emergència climàtica, reduir les emissions i aconseguir àrees urbanes més saludables.

El text de l’acord avala les polítiques que posen els vianants, el transport públic, la mobilitat sostenible i els espais verds i d’estada com a eixos prioritaris en el disseny de les ciutats, tal com s’està fent a Barcelona amb el model de superilles.

L’acord està subscrit per París, Londres, Amsterdam, Berlín, Milà, Rotterdam, Brussel·les, Ljubljana, Gant, Lódz, Vitòria-Gasteiz, València i Barcelona.

En la seva intervenció d’aquest divendres, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha afirmat que una ciutat «plena de cotxes i d’especulació no és una opció», i per això pretendre «parar» la transformació urbana global que està impulsat l’ajuntament, el model de les superilles, «és irresponsable» i «ridícul».

«Sortim d’aquestes jornades més convençuts i amb energia renovada per continuar consolidant el canvi en positiu», ha remarcat l’alcaldessa, que ha expressat l’«orgull» de totes aquestes «ciutats germanes» per «estar fent el que s’havia de fer» per ser més sostenibles, saludables i millors «per a tot el món».

Colau també ha expressat la seva «alegria» perquè Barcelona, amb el model ‘superilla’, hagi «forçat a posar-se les piles les altres administracions –Àrea Metropolitana de Barcelona, Generalitat de Catalunya i Estat espanyol–, que estaven completament aturades en la qüestió ambiental».

«Barcelona ha de continuar liderant el futur», ha assenyalat l’alcaldessa, que ha assegurat que en totes les obres que s’han acabat a la ciutat «ningú vol tornar enrere».

L’alcaldessa de Barcelona ha acabat la seva intervenció amb una referència a la guerra judicial que manté el seu govern amb alguns grups de pressió contraris a aquests canvis urbanístics. «Les querelles s’arxiven i la ciutat avança cap al futur», ha sentenciat.

Els exemples de París, Londres o Milà

Les grans ciutats europees líders en la transformació verda i sostenible que s’han reunit en les jornades han compartit els seus models de transformació per aconseguir urbs més amables amb els vianants, més verdes, amb més espais d’estada i joc i amb millor transport públic.

Així, alguns models que s’han compartit i debatut han sigut el ‘15-minute City’ de París, el ‘Low traffic neighborhoods’ de Londres, l’‘Strade apperte’ de Milà, el ‘Car low city’ d’Amsterdam i, lògicament, el ‘Superilla’ de Barcelona.

Notícies relacionades

Les ciutats reunides en el marc de les jornades s’han reivindicat com a creatives i proactives, amb el desig de continuar treballant de forma col·lectiva i ser líders en l’impuls de solucions i respostes de futur.

Les jornades es tancaran aquest dissabte amb activitats obertes a la ciutadania que inclouran concerts, tallers, actuacions musicals i animació als eixos verds encara en obres dels carrers de Consell de Cent i Rocafort