Espai públic
Barcelona retira 30 llicències de terrassa a Ciutat Vella per superar el nombre de taules permès
La mesura afecta els restauradors que han acumulat més expedients per incompliment durant el 2022

L’Ajuntament de Barcelona no renovarà les llicències d’unes 30 terrasses de bars i restaurants ubicats al districte de Ciutat Vella, per superar «repetidament» el nombre de taules que tenen permès. Això afecta tant terrasses de la Barceloneta com del Raval, del casc antic i del Gòtic.
El regidor del districte, Jordi Rabassa, ha explicat aquest dilluns que això afectarà els establiments que han sigut «més incomplidors» durant el 2022. Afirma que, malgrat les inspeccions, expedients i multes, «molts restauradors han continuat parant més taules de les permeses en la llicència, i han ocupat així més via pública.
Aquesta decisió, que assegura que «és la primera vegada que es fa», té la voluntat de «defensar» l’espai públic, que «ha de ser un espai per a tothom de manera equilibrada».
Notícies relacionades«Necessitem restauradors que respectin el barri de Ciutat Vella, i alguns no ho feien», ha asseverat Rabassa, que ha puntualitzat que els restauradors que es quedaran sense terrassa són els han acumulat cinc expedients o més durant el 2022. També ha afegit que algun va acumular «fins a 15» expedients només l’any passat.
Per impedir que els bars i restaurants de Ciutat Vella continuïn ocupant més espai públic del permès, Rabassa ha informat que aquesta revisió de llicències «s’haurà d’anar fent any a any».
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros