Transport públic
El Govern preveu captar 15 milions d’usuaris a l’any amb la prolongació de l’L4 del metro de Barcelona
El nou tram entre la Pau i la Sagrera té una longitud de gairebé tres quilòmetres i permetrà «augmentar significativament» la connectivitat del sistema
La Conselleria de Territori de la Generalitat ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la prolongació de l’L4 del metro de Barcelona entre la Pau i la Sagrera, que està previst que capti més de 15 milions d’usuaris a l’any.
El projecte compta amb una inversió total de 375 milions d’euros i es calcula que permetrà estalviar 3.860 hores en dies laborals i l’emissió de 1.000 tones de diòxid de carboni a l’any, ha explicat el Govern en un comunicat aquest dijous.
Augmentar la connectivitat
La prolongació prevista té una longitud de gairebé tres quilòmetres i permetrà «augmentar significativament» la connectivitat i la robustesa del sistema de transport públic, ja que facilitarà la connexió amb les línies L1, L5 i L9, però també amb Rodalies i amb l’alta velocitat.
Notícies relacionadesEls estudis sotmesos a informació pública preveuen una inversió de 130 milions d’euros i un àmbit d’1,3 quilòmetres en el qual es preveu un nou túnel excavat a cel obert entre pantalles de 320 metres, la nova estació de Santander i diverses actuacions als dos trams de túnel ja existents.
El Govern ha recordat que «bona part de la infraestructura» de la prolongació ja està executada, ja que la major part del túnel s’utilitza per a l’L9 i l’L10 i s’ha executat al 100% l’obra civil de les estacions de la Sagrera-TAV i la Sagrera.
- Exposició París era una festa que cap pintor català es volia perdre
- La guerra, un espectacle multiusos
- MÚSICA Nathy Peluso, Maria Arnal Skrillex i Arca actuaran al Sónar 2025
- ESTRENES DE CINE DE LA SETMANA Olivier Assayas: "La pandèmia va acabar sent el símbol d’un fracàs col·lectiu"
- Reflexions durant el confinament