Transport marítim

Royal Caribbean es queda de moment sense la seva nova terminal de creuers a Barcelona

El Port ha hagut de suspendre la licitació pel recurs que tres companyies han presentat al TSJC

Consideren que el concurs públic «es va dissenyar» per adjudicar la concessió a la naviliera nord-americana

Royal Caribbean es queda de moment sense la seva nova terminal de creuers a Barcelona

Carlos Díaz

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Fa un any, el Port de Barcelona va anunciar que la companyia nord-americana de creuers Royal Caribbean tindria una gran terminal de gestió pròpia a la capital catalana, anys després que la naviliera ja hagués anunciat la intenció de comptar amb aquesta infraestructura. Aquest divendres, però, el Port ha suspès la licitació d’aquesta terminal, denominada terminal G, després que una sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) hagi admès a tràmit un recurs interposat per les companyies Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises.

El consell d’administració del Port de Barcelona va aprovar el 30 de novembre convocar el concurs públic per a la construcció i explotació d’aquesta terminal de creuers, que se situarà al moll Adossat, d’acord amb el que preveu el protocol firmat el 2018 amb l’ajuntament. El grup Royal Caribbean va ser el primer a mostrar el seu interès en aquesta futura terminal i, posteriorment, les navilieres Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises van presentar una proposta conjunta per optar a aquesta mateixa concessió, cosa que va portar el Port a obrir un concurs públic.

Seguidament, el port va emetre un comunicat per a licitadors internacionals en el qual va anunciar que el peticionari de la concessió era una companyia del grup Royal Caribbean, i en el qual s’esmenta la presentació de la proposta alternativa per part del Consorci.

No obstant, Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises van presentar al febrer un recurs davant el TSJC contra aquesta licitació que va ser admès a tràmit el mes de febrer passat per la secció cinquena de la sala contenciosa administrativa de l’alt tribunal català. Juntament amb el recurs, les tres navilieres també van sol·licitar suspendre la licitació, si bé aquestes mesures cautelars encara estan pendents de resoldre.

L’Autoritat Portuària també va publicar un anunci al BOE mitjançant el qual es va obrir el procés de selecció de la millor oferta per a la concessió de la terminal G i, al repassar el plec de bases del concurs, els demandants es van endur la «desagradable sorpresa de constatar que els requisits de l’esmentat plec es van dissenyar per adjudicar directament la concessió a Royal Caribbean».

Notícies relacionades

Així doncs, el Port de Barcelona s’ha vist obligat a retirar el concurs públic per a la licitació de les obres i explotació i deixar que els serveis jurídics analitzin el tema, segons han confirmat fonts de l’ens portuari a Europa Press.

Amb tot, el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) del 9 de març ja recollia la «suspensió de la convocatòria» d’aquesta licitació, tot i que no donava compte dels motius que han portat el Port a prendre aquesta decisió.