Transport marítim
Royal Caribbean es queda de moment sense la seva nova terminal de creuers a Barcelona
El Port ha hagut de suspendre la licitació pel recurs que tres companyies han presentat al TSJC
Consideren que el concurs públic «es va dissenyar» per adjudicar la concessió a la naviliera nord-americana

Fa un any, el Port de Barcelona va anunciar que la companyia nord-americana de creuers Royal Caribbean tindria una gran terminal de gestió pròpia a la capital catalana, anys després que la naviliera ja hagués anunciat la intenció de comptar amb aquesta infraestructura. Aquest divendres, però, el Port ha suspès la licitació d’aquesta terminal, denominada terminal G, després que una sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) hagi admès a tràmit un recurs interposat per les companyies Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises.
El consell d’administració del Port de Barcelona va aprovar el 30 de novembre convocar el concurs públic per a la construcció i explotació d’aquesta terminal de creuers, que se situarà al moll Adossat, d’acord amb el que preveu el protocol firmat el 2018 amb l’ajuntament. El grup Royal Caribbean va ser el primer a mostrar el seu interès en aquesta futura terminal i, posteriorment, les navilieres Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises van presentar una proposta conjunta per optar a aquesta mateixa concessió, cosa que va portar el Port a obrir un concurs públic.
Seguidament, el port va emetre un comunicat per a licitadors internacionals en el qual va anunciar que el peticionari de la concessió era una companyia del grup Royal Caribbean, i en el qual s’esmenta la presentació de la proposta alternativa per part del Consorci.
No obstant, Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises van presentar al febrer un recurs davant el TSJC contra aquesta licitació que va ser admès a tràmit el mes de febrer passat per la secció cinquena de la sala contenciosa administrativa de l’alt tribunal català. Juntament amb el recurs, les tres navilieres també van sol·licitar suspendre la licitació, si bé aquestes mesures cautelars encara estan pendents de resoldre.
L’Autoritat Portuària també va publicar un anunci al BOE mitjançant el qual es va obrir el procés de selecció de la millor oferta per a la concessió de la terminal G i, al repassar el plec de bases del concurs, els demandants es van endur la «desagradable sorpresa de constatar que els requisits de l’esmentat plec es van dissenyar per adjudicar directament la concessió a Royal Caribbean».
Notícies relacionadesAixí doncs, el Port de Barcelona s’ha vist obligat a retirar el concurs públic per a la licitació de les obres i explotació i deixar que els serveis jurídics analitzin el tema, segons han confirmat fonts de l’ens portuari a Europa Press.
Amb tot, el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) del 9 de març ja recollia la «suspensió de la convocatòria» d’aquesta licitació, tot i que no donava compte dels motius que han portat el Port a prendre aquesta decisió.
- Aquest dilluns 24 de març Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- BCN rebutja l’exigència dels EUA de retirar la inclusió en una biblioteca
- Sessió de control Sánchez ja apunta als Pressupostos del 2026 davant la falta de suports per als comptes d’aquest any
- El 75% dels nens de 4 a 8 anys atesos al CAP Sant Roc de Badalona miren pantalles mentre mengen
- Infarma 2025 Els nous fàrmacs per a l’obesitat són efectius per a la insuficiència cardíaca i els trastorns de salut mental
- Retorn sonat Lady Gaga torna a Barcelona set anys després: anuncia dos concerts al Palau Sant Jordi a l’octubre
- Catalunya és la segona comunitat amb més baixes laborals: Pané proposa revisar si hi ha alguna "disfunció" al sistema