Transport marítim
Royal Caribbean es queda de moment sense la seva nova terminal de creuers a Barcelona
El Port ha hagut de suspendre la licitació pel recurs que tres companyies han presentat al TSJC
Consideren que el concurs públic «es va dissenyar» per adjudicar la concessió a la naviliera nord-americana

Fa un any, el Port de Barcelona va anunciar que la companyia nord-americana de creuers Royal Caribbean tindria una gran terminal de gestió pròpia a la capital catalana, anys després que la naviliera ja hagués anunciat la intenció de comptar amb aquesta infraestructura. Aquest divendres, però, el Port ha suspès la licitació d’aquesta terminal, denominada terminal G, després que una sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) hagi admès a tràmit un recurs interposat per les companyies Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises.
El consell d’administració del Port de Barcelona va aprovar el 30 de novembre convocar el concurs públic per a la construcció i explotació d’aquesta terminal de creuers, que se situarà al moll Adossat, d’acord amb el que preveu el protocol firmat el 2018 amb l’ajuntament. El grup Royal Caribbean va ser el primer a mostrar el seu interès en aquesta futura terminal i, posteriorment, les navilieres Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises van presentar una proposta conjunta per optar a aquesta mateixa concessió, cosa que va portar el Port a obrir un concurs públic.
Seguidament, el port va emetre un comunicat per a licitadors internacionals en el qual va anunciar que el peticionari de la concessió era una companyia del grup Royal Caribbean, i en el qual s’esmenta la presentació de la proposta alternativa per part del Consorci.
No obstant, Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises van presentar al febrer un recurs davant el TSJC contra aquesta licitació que va ser admès a tràmit el mes de febrer passat per la secció cinquena de la sala contenciosa administrativa de l’alt tribunal català. Juntament amb el recurs, les tres navilieres també van sol·licitar suspendre la licitació, si bé aquestes mesures cautelars encara estan pendents de resoldre.
L’Autoritat Portuària també va publicar un anunci al BOE mitjançant el qual es va obrir el procés de selecció de la millor oferta per a la concessió de la terminal G i, al repassar el plec de bases del concurs, els demandants es van endur la «desagradable sorpresa de constatar que els requisits de l’esmentat plec es van dissenyar per adjudicar directament la concessió a Royal Caribbean».
Notícies relacionadesAixí doncs, el Port de Barcelona s’ha vist obligat a retirar el concurs públic per a la licitació de les obres i explotació i deixar que els serveis jurídics analitzin el tema, segons han confirmat fonts de l’ens portuari a Europa Press.
Amb tot, el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) del 9 de març ja recollia la «suspensió de la convocatòria» d’aquesta licitació, tot i que no donava compte dels motius que han portat el Port a prendre aquesta decisió.
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- El Barça sobreviu a un malson
- La policia mirarà milers de guanteres per veure si tens aquest objecte dins del cotxe (serà obligatori)
- Educació El TSJC dicta que el castellà també ha de ser llengua vehicular i habitual a l’escola catalana
- Estudi Aquest país europeu és el més feliç del món per vuitè any consecutiu
- Educació a Catalunya Educació manté els canvis a batxillerat: fusions en ciències i cau el pes del TR
- Recuperació editorial El conte de Vargas Llosa que dona les claus de la seva ruptura amb Isabel Preysler