Novetats del sector
Així són els tres nous creuers de superluxe que recalaran a Barcelona aquest any
Els creuers més elitistes del món tenen capacitat només per a uns centenars de passatgers, ho solen tenir tot inclòs i es diferencien sobretot pel servei personalitzat a bord. Alguns iniciaran o acabaran rutes a la ciutat.
barcelona/IMAGERYss8876__19.jpg
De les 800 escales de creuers que té agendades el Port de Barcelona per a aquest any, n’hi ha diverses desenes que no es distingeixen per la seva mida ni per la multitudinària ‘població’ flotant, sinó per la seva exclusivitat. Solen passar desapercebuts perquè exteriorment són barcos més discrets, elegants, que en en alguns casos semblen iots, però transporten creueristes d’alt poder adquisitiu i que efectuen despeses importants a la ciutat, tant si inicien rutes i s’allotgen a hotels de cinc estrelles les nits prèvies, com si fan meres escales, perquè aquestes solen ser llargues i els seus passatgers es bolquen a conèixer la gastronomia local, per exemple.
Barcelona sumarà aquest any una tercera part de creuers de luxe o ‘premium’, com va avançar EL PERIÓDICO. Entre aquests hi haurà diverses novetats del sector per a les quals hi sol haver llista d’espera entre viatgers d’arreu del món. En algunes rutes faran escala també en altres ports espanyols. Aquests tres figuren entre els més destacats de l’any.
‘Silver Nova’ / ‘Silver Dawn’
La naviliera amb seu a Mònaco i d’origen italià que des de fa uns anys forma part del grup Royal Caribbean viu una etapa d’ampliació de la seva flota, de la qual dona compte al port barceloní amb cada novetat. Aquesta marca destaca pel luxe informal: res de nits de gala amb esmòquing o vestits llargs, si un no ho vol. El seu client és molt cosmopolita, una mica més jove que en altres companyies de luxe, apassionat per la cultura i la bona gastronomia.
Aquest any porten a Barcelona (també recalarà a València, Palma de Mallorca, Cartagena, Màlaga i Cadis) el novíssim ‘Silver Nova’, per a fins a 728 passatgers i de 54.000 tones. Destaca per tenir una de les ràtios d’espai per passatger més generoses, així com de servei, que és al final el que marca la diferència en el sector: un tripulant per a cada 1,3 passatgers. I sobretot per obrir un nou disseny asimètric, tot i que tingui punts comuns amb alguns germans de flota. És també el més ecològic.
Tots els seus camarots són ‘suites’, amb vestidors i amb lavabos amplis; disposa de programes específics vinculats a la cultura, a les arts culinàries i, en aquesta línia de barcos, al programa Otium, de relax i balenari. És un dels seus signes distintius, amb propostes a bord hedonistes, que van d’un berenar sibarita amb caviar a un bany personalitzat al mateix camarot, a demanda.
A bord es pot triar la seva cuina internacional, la brasa a l’aire lliure, l’exitós italià, el japonès, el francès més formal... o fins i tot classes de cuina per connectar amb la gastronomia de les escales que es visiten, amb el programa a bord Ars Culinary.
La naviliera destaca per oferir paquets amb tot inclòs, fins i tot el ‘porta a porta’ en algunes tarifes, que inclouen des l’avió des d’alguns orígens fins al trasllat, passant per excursions, vins i begudes alcohòliques de qualitat, i un majordom que es pot encarregar de les reserves i dels interessos del passatger. Fins i tot de desfer-li l’equipatge.
A Barcelona el ‘Nova’, per exemple, acabarà una gran ruta de 28 dies el dia 18 de setembre. Però també es deixarà veure en diverses ocasions, a la primavera i a la tardor, el ‘Silver Dawn’, estrenat l’any passat i amb una oferta molt similar. Hi ha llista d’espera per a les seves sortides més pròximes, però la del novembre, per exemple, parteix d’una mica més de 5.000 euros per persona per setmana (sense ‘porta a porta’).
‘Seabourn Pursuit’
La naviliera especialitzada en barcos tipus iot d’ultra luxe i amb seu a Seattle, Washington, porta aquest estiu la seva nova joia, el ‘Pursuit’, de 26 metres d’eslora, de 23.000 tones i per a 264 passatgers. En aquest cas, per la seva mida i les seves característiques especials, està creat sobretot per a rutes d’expedició polar una part de l’any.
No obstant, aquest estiu solcarà el Mediterrani amb itineraris que aniran dels 7 als 19 dies, i viurà la seva ruta oficial d’inauguració el 12 d’agost, quan sortirà de Malta, per acabar a Barcelona. Té 132 ‘suites’, totes amb balcó, i porta una tripulació de 120 persones, informa la companyia.
Tot i que el barco estigui dissenyat per navegar per zones gelades com l’Antàrtida i l’Àrtic, amb la «tecnologia marítima més avançada per endinsar-se en qualsevol punt del planeta», aquest estiu els seus usuaris lluiran biquini, fins i tot a Palamós, on farà escala a l’agost.
Com a curiositats, incorpora dos submarins, 24 zodiacs, caiacs i un equip d’expedició de 26 especialistes (només en les rutes polars), així com una plataforma marina perquè els seus passatgers puguin practicar activitats nàutiques en altres latituds: de vela lleugera a motos aquàtiques.
Però, a més de l’aventura sibarita, ressalta pels seus «iots íntims, amb un servei i una gastronomia impecables», i per soler atracar a ports petits on no tenen accés els megacreuers. Es desmarca per tenir àrees de reunió amb grans panoràmiques.
Després de l’inaugural, tornarà a ser a Barcelona iniciant o tancant rutes fins a Montecarlo el 27 d’agost i el 10 de setembre. ‘Scenic Eclipse II’
27 d’agost i el 10 de setembre. ‘Scenic Eclipse II’Més luxós, elitista i superlatiu en les seves prestacions i els serveis que ofereix és el creuer ‘Scenic Eclipse II’, que al juny viurà una presentació a Màlaga –un port que s’ha transformat per donar impuls a aquesta activitat–, previ pas per Barcelona el 23 d’abril i el 29 de maig segons les previsions del Port de Barcelona.
La seva construcció ha durat tres anys i és el segon barco de Discovery Yacht de la naviliera Scenic Cruises. També es deixarà admirar a Vigo, ja que navegarà a la seva ria durant la seva visita a les Cíes al juny, i mostrarà totes les sofisticades ‘joguines’ que ofereix: com arados helicòpters de luxe i un submarí per a sis ocupants, a bord dels seus 168 metres d’eslora, amb capacitat per a 228 passatgers.
Notícies relacionadesDesprés marxarà al nord d’Europa, per recórrer Islàndia i Groenlàndia, entre altres destinacions fredes. Els seus exclusius itineraris solen rondar els 18.000 euros. Però inclouen des d’experiències gastronòmiques del màxim nivell fins a excursions immersives, sense que calgui treure la targeta de crèdit més que per a compres o tractaments de balneari.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia