Eleccions municipals
Trias s’obre a fer una consulta ciutadana sobre la unió del tramvia per Diagonal
El candidat de Junts ha assegurat que ell no vol aquest enllaç i que farà campanya pel no

El candidat de Junts a l’alcaldia de Barcelona, Xavier Trias, s’ha obert a fer una consulta ciutadana sobre si s’ha de culminar la unió del tramvia per l’avinguda Diagonal i ha assegurat que ell no vol aquest enllaç i que farà campanya pel no: «Aquests diners els necessitem per a altres coses».
En una conferència dilluns dins del cicle ‘Objectiu Barcelona’ i organitzada per Barcelona Global i La Vanguardia, el candidat de Junts ha criticat que l’alcaldessa, Ada Colau, va fer «una cosa impresentable: saltar-se una votació de ciutat», amb referència a la votació al ple sobre la unió del tramvia per Diagonal.
«Jo no faré el que em doni la gana. És probable que això acabi en una consulta», ha afirmat Trias, que ha demanat sentit comú i ha apostat per utilitzar els autobusos per connectar la plaça Francesc Macià amb Glòries.
Ha remarcat que pararà les obres del tramvia a Verdaguer: «És una presa de pèl. Només s’entén per afavorir una empresa. És una mesura antiquada» i ha insistit que els autobusos poden fer la funció d’unir el trajecte de tramvia que falta sense generar despesa d’invertir en aquestes obres, que, a més, generen contaminació.
Aposta pel transport públic
També ha afirmat que la zona de baixes emissions (ZBE) no ha donat bon resultat i considera que «hi ha coses més importants» a fer contra la contaminació, motiu pel qual ha proposat soterrar la Ronda Litoral, cobrir la Ronda de Dalt i desenvolupar una zona verda que arribi des de Collserola fins al Besòs i fins al Fòrum.
També ha defensat l’aposta pel transport públic, «que puguis venir amb el cotxe i agafar el tren», i ha assegurat que s’ha d’intentar pacificar el trànsit de la ciutat, però ha afegit que s’ha de fer d’una manera amable i amb col·laboració.
«Suprimir xamfrans de càrrega i descàrrega és un disbarat. La càrrega i descàrrega es fa al mig del carrer i generes congestió», ha criticat Trias, que ha assenyalat que estudiarà la manera que això no passi amb les superilles.
Arran de les superilles, l’alcaldable de Junts ha afirmat que no hi està en contra, però ha reclamat que es consensuïn amb els veïns, no només amb tècnics, i ha acusat l’actual alcaldessa d’estar «destruint el concepte de les superilles».
Borràs «no és una motxilla»
Sobre si la sentència de la presidenta de Junts, Laura Borràs, per fraccionament de contractes quan estava al capdavant de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) perjudica la seva candidatura, Trias ha respost que «no és una motxilla» per a ell, que ell es presenta sota l’epígraf ‘Trias per Barcelona’ i ha intentat sumar gent de procedències similars, una estratègia que ha descrit com aposta guanyadora.
El candidat de Junts s’ha definit ell mateix com progressista, ha assegurat que es presenta per governar i ha afegit que s’ha de preguntar a la gent si vol que governi o no Colau: «ERC i el PSC volen governar amb Colau», ha avisat.
Llei de vivenda, «oportunisme polític»
Trias ha qualificat l’acord del Govern amb ERC i Bildu per aprovar la llei de vivenda d’«oportunisme polític» i considera que hi ha coses correctes i coses que no ho són en aquesta normativa, de manera que ha demanat millorar-la durant el tràmit parlamentari.
Notícies relacionadesHa retret que no funciona la mesura de l’ajuntament d’obligar els promotors de vivendes a destinar un 30% del que construeixen a lloguer social, ja que creu que ha frenat la construcció i, tot i que veu «benintencionada» aquesta política, ha advocat per corregir-la, en les seves paraules.
Per això considera que s’ha de negociar amb el sector de la construcció, una cosa que, segons ell, no ha fet el govern municipal actual, i ha apostat per la col·laboració publicoprivada per incentivar la vivenda social.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet