Ple municipal
Collboni amenaça de retardar la unió del tramvia i Janet Sanz exigeix que rectifiqui
Trias s’obre a fer una consulta ciutadana sobre la unió del tramvia per Diagonal
Barcelona en Comú i el PSC intercanvien els últims cops del mandat

Com un matrimoni en les seves últimes setmanes, quan tot són retrets i rancor, Barcelona en Comú i el PSC han intercanviat aquest divendres les últimes urpades del mandat, aprofitant l’últim ple per llançar-se agres atacs als passadissos del consistori. Les baralles han afectat dues qüestions: la unió del tramvia per la Diagonal i la gestió pendent per millorar la zona del Besòs.
En el primer cas, la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, ha comparegut per criticar amb vehemència que l’alcaldable del PSC i ex primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, afirmés aquest dijous al Círculo Ecuestre que la unió del tramvia per la Diagonal s’ha de fer, però que no és prioritari fer-ho el pròxim mandat, és a dir, del 2023 al 2027, després que la ciutat hagi estat aixecada per obres a tantes zones.
La frase exacta de Collboni va ser aquesta: «Crec que el sentit comú ens diu que una vegada arribats a Verdaguer, i estant a tres quilòmetres de Francesc Macià s’acabarà la connexió, no dic que sigui una prioritat, no dic que es faci en aquest mandat [el pròxim]; crec que cal deixar reposar els canvis que s’han fet a l’Eixample, el sentit comú dicta que qui hi sigui, sigui jo o algú altre, acabarà fent la connexió».
El presumpte pacte amb Trias
Sanz ha censurat aquesta posició, ha afirmat que contravé els acords presos pel govern d’Ada Colau, és a dir per Barcelona en Comú i el PSC, i ha llançat la fletxa electoral, perquè les eleccions municipals del 28 de maig són, com és evident, les que han accelerat la degradació d’un matrimoni en què mai hi va haver gaire passió.
«Són declaracions que no s’ajusten als acords que hem pactat. M’agradaria pensar que no hi ha un pacte amb [Xavier] Trias [alcaldable de Junts] i que el PSC no se suma a la proposta d’aturar les obres [quan arribin al carrer de Girona]». «Demano una rectificació», ha remarcat la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme.
El Besòs i els veïns
Notícies relacionadesMinuts abans, el PSC ha denunciat que Barcelona en Comú ha impedit que en aquest últim ple s’aprovés una declaració institucional a favor dels plans de rehabilitació de vivendes al Besòs. Segons els socialistes, els Comuns s’han despenjat a última hora en una decisió que ells veuen com a mínim com una falta de respecte als veïns.
Els Comuns han replicat que no han estampat la seva firma en la declaració perquè els mateixos veïns els han demanat que no ho fessin al no figurar en el text una diagnosi feta que necessitava xifres de vivendes a rehabilitar. En realitat, la declaració era un gest, com ho són totes les declaracions institucionals, ja que no són vinculants. Però, quan un matrimoni es podreix, qualsevol excusa és bona per tirar-se els plats pel cap.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments