L’acord del dinar entre candidats

Colau acusa Trias de trencar la seva paraula i ser irrespectuós durant la campanya

  • Ada Colau i Xavier Trias comparteixen dinar a quatre mesos de les municipals a Barcelona

  • PERFIL | Les 10 coses que no sabies d’Ada Colau

Colau acusa Trias de trencar la seva paraula i ser irrespectuós durant la campanya

Blanca Blay / ACN

1
Es llegeix en minuts
Toni Sust
Toni Sust

Periodista

ver +

Ada Colau ha afirmat aquest dijous que l’exalcalde i alcaldable de Junts per Barcelona, Xavier Trias, no ha respectat «la paraula que va donar de mantenir el respecte durant la campanya». La candidata, preguntada pel dinar que ella i Trias van compartir i van difondre, ha recordat que van acordar que el to seria propositiu i no hostil. «De Trias lamento que no ha mantingut la paraula de mantenir el respecte», ha dit, en una oració cacofònica i acusatòria. «En els debats, com hem vist, no ha tingut l’actitud adequada. Em va dir mentidera», ha afirmat en al·lusió al debat de TV-3, en el qual l’exalcalde la va acusar de faltar a la veritat per afirmar que la contaminació s’ha reduït un 30% des del 2015. Un gràfic de la mateixa televisió catalana va certificar que Colau deia la veritat.

La llei de vivenda

Colau s’ha pronunciat en aquests termes a l’Espai Línia, a l’Eixample, a uns metres de l’encreuament dels carrers de Girona i Consell de Cent, epicentre del projecte de la pacificació i els eixos verds. Perquè la idea era fer-se la foto allà, però la pluja ha dissuadit els Comuns de fer-ho.

Notícies relacionades

La candidata ha tornat a alertar que només una victòria seva pot impedir un pacte entre Trias i el candidat del PSC, Jaume Collboni, i ha demanat el vot tot i que en realitat ha parlat una mica de tot. Ha destacat, com sol fer, que va costar convèncer els socialistes per acordar la llei de la vivenda, de la qual ha destacat la seva publicació aquest dijous en el BOE. Ha recordat que Junts hi va votar en contra, i per això ha donat per fet que un govern de Collboni i Trias no l’aplicaria amb la mateixa intensitat que un que encapçali ella.

Contra l’extrema dreta

En relació amb la manifestació que se celebrarà aquest dijous contra els desallotjaments d’ocupacions, impulsada per la polèmica empresa Desokupa, Colau ha assegurat que no aconseguirà alterar la prèvia de les municipals: «L’extrema dreta no és representativa a Barcelona. Al principi de campanya van haver de portar gent d’altres punts de l’Estat perquè aquí no en tenien. No permetrem que l’extrema dreta determini el to de campanya. Tenim plena confiança que hi haurà un dispositiu preventiu per evitar provocacions».