Des del 2017
Les veïnes d’un bloc pisos de Barcelona denuncien assetjament i espionatge perquè se’n vagin

Les veïnes dels números 106 i 23 del carrer del Carme de Barcelona, juntament amb membres del Sindicat d’Habitatge del Raval i el Sindicat de Llogateres han denunciat aquest dijous que la societat propietària dels immobles les assetjai espiaperquè se’n vagin.
Les denunciants han assegurat que l’assetjament va començar el 2017, quan va comprar els edificis una societat immobiliària internacional, de capital nord-americà, amb «una falta de manteniment deliberada», si bé el 2018 una campanya de les veïnes va aconseguir, en una taula de negociació, que s’allarguessin tres anys els contractes de lloguer.
Acabat aquest període, «la propietat ha reprès les pràctiques d’assetjament i persecució», segons les veïnes, que han denunciat que s’ha trencat el pany del portal diverses vegades, que han sigut vigilades per detectius privats i que també s’han tallat els subministraments bàsics algunes vegades.
Segons els dos sindicats d’inquilines, l’Ajuntament de Barcelona s’havia compromès a iniciar una taula de negociacions conjunta amb la propietat per trobar-hi una solució, que finalment no s’ha portat a terme.
Els veïns i les veïnes han reclamat avui l’aturada dels desnonaments, la renovació dels contractes de lloguer durant set anys, sense pujades de preu, regularitzar totes les veïnes que viuen al bloc i el final de l’assetjament immobiliari.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Entendre-hi més El costat més fosc de la intel·ligència artificial: pornografia personalitzada i sense límits
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Radiografia lingüística Menys del 30% dels joves catalans tenen el català com a llengua habitual i «d’identificació»