Infraestructures

Territori adjudica l’obra per unir els dos ramals dels Ferrocarrils des d’Espanya fins a Gràcia

Territori adjudica l’obra per unir els dos ramals dels Ferrocarrils des d’Espanya fins a Gràcia

Ricard Cugat

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La licitació ja era un bon indici. Ara ha arribat l’adjudicació i els incrèduls, els que fa més de 20 anys que escolten promeses, sembla que per fi poden posar el cava a refredar. El podran destapar després de l’estiu, quan s’espera que comencin unes obres que no són cosa menor: prolongació de la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils des de la plaça d’Espanya fins a Gràcia, creant tres noves parades, Gràcia Francesc Macià i Hospital Clínic, i reformant-ne dues de ja existents, Gràcia (la de tota la vida) i Plaça Espanya. Les empreses guanyadores són velles conegudes de l’obra pública. Es tracta de Copcisa, Copisa, Ferrovial i Sacyr, que formen una ‘joint venture’ temporal que hauria d’entregar les claus de l’obra en un termini de 4 anys i 10 mesos. Si tot va segons està previst, els trens haurien de recórrer la nova galeria abans del 2030.

Notícies relacionades

L’obra s’ha adjudicat per 263,2 milions d’euros, una mica menys del preu de sortida, que estava marcat en 282 milions, sempre sense IVA, cosa que sol ser habitual en els concursos públics, ja que un dels criteris d’elecció és l’oferta econòmica. El projecte global consta de dos lots i aquest és el més gran dels dos. L’altre fa referència a les «actuacions en l’àmbit de la plaça d’Espanya fins al pou de la tuneladora», situat a la Gran Via, entre els carrers de Llançà i Vilamarí.

Territori assegura que les obres començaran després de l’estiu. Es perforarà un nou túnel mitjançant una tuneladora, amb un sol tub amb les dues vies, menys un petit tram inicial que s’executarà en mina i consistirà en dues galeries de via única. El projecte crea quatre quilòmetres ferroviaris més a Barcelona.