El bus interurbà, el transport públic de Barcelona que més ha crescut després de la pandèmia

ATM

1
Es llegeix en minuts

El transport públic de l’àrea de Barcelona ha registrat 92 milions de viatges al juny, xifra que suposa un 6% més respecte al màxim històric del mateix mes del 2019 (l’any anterior a la pandèmia), amb 87 milions de viatges.

Els viatges acumulats durant els sis primers mesos del 2023 en el transport públic han augmentat un 20% respecta a l’any passat i se situen un 0,7 per sobre del nivell del 2019, ha informat aquest dimecres en un comunicat l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Els autobusos interurbans són l’operador que ha registrat el percentatge d’increment de validacions més elevat respecte al 2019 amb més d’un 14,54%, seguit del Tramvia (+10%) i el Metro (+9,1%), el qual ha registrat el nombre més gran de validacions de la seva història, amb 37 milions.

Notícies relacionades

La resta d’operadors han registrat un increment de fins a un 6% respecte al 2019: el bus metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aconseguit un 6,17% més; els autobusos urbans, un 5,96%; Rodalies de Catalunya Renfe, un 5,92%, i FGC, un 4,35%, de manera que han millorat les dades prepandèmiques. Així, l’ATM constata «una forta recuperació» de la demanda del tots els operadors en relació amb el juny del 2022, any en què es van comptabilitzar prop de 14 milions més de viatges (un 21,8%).

Un de cada tres viatges, amb la T-Mobilitat

La T-Mobilitat també mostra símptomes d’expansió vigorosa: la versió digital dels bitllets va superar, entre el juliol del 2022 i el juny del 2023, el milió de viatges al dia en tot el sistema de l’ATM de Barcelona. Amb el nou sistema sense contacte, al maig es van registrar prop de 30 milions de viatges. Com ja va explicar aquest diari al juny, representen al voltant d’un terç del total registrat en la xarxa.