Millores a les vies
Primer dia d’obres en els FGC entre Sarrià i Gràcia: usuaris entre la indignació i la resignació
Alguns usuaris s’han queixat que els busos que cobreixen el trajecte afectat van massa plens
Els usuaris de les línies S1 i S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han encarat amb indignació i resignació aquest dissabte, el primer dia d’interrupció d’un tram del servei per unes obres de remodelació de les vies. Concretament, els treballs es porten a terme entre les estacions de Muntaner i les Tres Torres i obliguen a tallar la circulació dels vehicles entre Gràcia i Muntaner. Aquest recorregut es pot fer amb un servei alternatiu d’autobús que té una durada aproximada de 15 minuts i una freqüència de 5. En el primer matí de servei interromput, els autobusos van plens i alguns usuaris s’estan queixant d’excés de gent. «Anem com xais», es lamentava un d’ells.
Els trens entre Gràcia i plaça Catalunya han modificat els horaris habituals i circulen amb una freqüència màxima de 18 per hora i sentit. La previsió és que es torni a restablir el servei habitual el 20 d’agost.
FGC ha programat aquesta fase en un període de baixa demanda en les línies metropolitanes amb l’objectiu de minimitzar l’impacte en les persones usuàries, però tot i així el primer dia ja s’han sentit algunes queixes.
Millorar el servei i reduir costos
L’actuació en la línia Barcelona-Vallès afecta un tram de 640 metres en el qual s’instal·laran noves vies de placa formigonada que substituiran l’actual via sobre balast. L’objectiu, segons la companyia, és millorar el servei i reduir els costos de manteniment. La intervenció forma part del projecte de renovació de la via entre plaça Catalunya i Sarrià –una part ja s’ha executat entre les estacions de les Tres Torres i Sarrià– i que es porta a terme en tots els trams de túnel, ja que les vies de les estacions ja són de placa formigonada.
A més de les afectacions al subsol, fins al 27 d’agost les obres comporten també el tall d’un carril de circulació de la Via Augusta, en el tram entre els carrers de Vallmajor i Santaló, i el tall del carril bici. La parada de bus d’aquest tram s’ha desplaçat al carrer de Calvet. A més, s’ha tallat el lateral de la ronda de General Mitre a l’altura del carrer de Lázaro Cárdenas, amb accés exclusiu a veïns.
D’altra banda, hi ha en marxa les obres de remodelació de les vies de la línia Llobregat-Anoia. En aquest cas, es deixa sense servei les estacions de Gornal, Sant Josep i l’Hospitalet-Av. Carrilet. L’empresa també ha posat a disposició de l’usuari un servei alternatiu amb autobús.
- Mor als 19 anys la filla de Mariano Ortega
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Infarma 2025 Els nous fàrmacs per a l’obesitat són efectius per a la insuficiència cardíaca i els trastorns de salut mental
- La 'transfobia' crece un 14% en Catalunya según los datos de l'Observatori contra la LGTBI-fobia
- Scully quadro a quadro
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El suport a la independència de Catalunya baixa del 40%, el pitjor registre des del 2011
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió