En fase de proves
El primer minibús 100% elèctric ja circula per Barcelona
VEHICLES ELÈCTRICS | Pugen un 40% les recàrregues de vehicles a les electrolineres municipals de BarcelonaPugen un 40% les recàrregues de vehicles a les electrolineres municipals de Barcelona
PUNTS DE CÀRREGA | Catalunya ha de multiplicar per 20 la xarxa de proveïment elèctric abans del 2035Catalunya ha de multiplicar per 20 la xarxa de proveïment elèctric abans del 2035
El nombre de vehicles elèctrics a Barcelona va creixent: cotxes elèctrics, motos elèctriques, patinets elèctrics i cada cop més autobusos 100% elèctrics. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) renova a poc a poc la seva flota per reduir les emissions de gasos contaminants i aquest estiu inicia una prova de viabilitat del primer minibús íntegrament elèctric a la capital catalana.
Pel barri de la Salut, del districte de Gràcia, hi circula el minibús propulsat per bateries elèctriques durant aquest agost, un mes desafiador per l’alt requeriment d’energia amb l’augment de les temperatures. L’ús d’aire condicionat de manera permanent durant el servei ajuda l’empresa de transports a fer-se una idea del funcionament del vehicle en les situacions de més desgast energètic.
Segons fonts de TMB el servei de la línia 116 és l’habitual iper ara la implementació del vehicle de zero emissions avança sense incidents. No obstant, hi ha pendent recopilar dades del vehicle i estudiar-les per donar per validada l’experiència de manera oficial.
🔋 El vehicle és de la carrossera catalana INDCAR, 100% elèctric i de zero emissions #TMBSostenible
— TMB (@TMB_Barcelona) 3 de agosto de 2023
⚡️El temps de càrrega és de 6,5 hores i la seva autonomia és de 250 km
♿️Té espai per cadira de rodes i incorpora el sistema Kneeling, per reduir l’alçada de l’accés #TMBaccessible pic.twitter.com/IjMPHvZcdY
Amb una autonomia de 250 quilòmetres, el minibús de l’empresa carrossera Indicar pot assumir un total de fins a 26 passatgers, té espai per a cadira de rodes i incorpora el sistema de ‘Kneeling’ per reduir l’alçada durant l’accés. Tot i que té 6 bateries que requereixen un temps de càrrega de 6 hores, compta amb l’avantatge de no ser només un vehicle de zero emissions de CO2, sinó que també contribueix al descens de la contaminació acústica de la ciutat al ser un transport molt silenciós.
Les dimensions relativament petites (sis metres de llargada) són idònies per maniobrar als barris més laberíntics de Barcelona, com la Vila de Gràcia i Ciutat Vella, on la ruta de les línies de bus pot presentar certes dificultats de conducció com el radi de gir en alguns carrers.
El vehicle es va presentar durant la celebració del congrés internacional de l’UITP que es va celebrar a Barcelona durant el mes de juny i és el primer d’aquestes característiques que entra en servei a la ciutat.
- De l’avís a Vinícius a la filtració al City
- El temporal descarrega a València i Albacete i causa set desapareguts
- LA GALA DE LA PILOTA D'OR ¿Com es va blindar Aitana Bonmatí?
- Mapes Aquesta és la zona zero de València on ha colpejat la pitjor dana del segle
- Begoña Gómez, imputada per apropiació indeguda i intrusisme