Avisos previs
La grua de Barcelona va retirar 320 vehicles aparcats en el recorregut de la Vuelta
Per què Barcelona va quedar a les fosques durant la Vuelta: presses i 35 quadros elèctrics manuals
La Vuelta a les fosques: l’ajuntament admet que no va poder avançar l’enllumenat dels fanals
«¿Algun carrer obert?»: barcelonins i turistes resisteixen els talls de trànsit i el ruixat en la Vuelta
EDITORIAL | La Vuelta a Barcelona: llums i ombres
Barcelona va ser escenari de l’arrencada de la Vuelta a Espanya 2023 fa una setmana i mitja, amb una contrarellotge ciclista pel centre de la ciutat i una segona etapa a Montjuïc. Un repte organitzatiu per a l’Administració i la ciutadania, ja que el recorregut fixat suposava l’afectació de mobilitat més gran en la història de la ciutat. A més de talls de trànsit i passos de vianants anul·lats, suposava la supressió temporal de centenars de places d’aparcament.
El traçat incloïa artèries de ciutat i carrers de barri on els veïns acostumen a estacionar els seus vehicles. En ple agost, també visitants d’altres municipis aprofiten la zona blava i verda, que té més rotació que la resta de l’any. A diferència de la falta d’il·luminació durant la primera etapa, fruit d’una planificació insuficient, la prohibició d’aparcar sí que va formar part dels preparatius i va ser divulgada profusament.
Cartells als portals dels blocs de pisos pròxims, avisos a través dels mitjans de comunicació i cartelleria expressa in situ van indicar amb dies d’antelació que no es podria fer ús d’aquestes places d’aparcament en superfície. Però, pel que sembla, la informació no va arribar a tots els interessats.
A preguntes d’EL PERIÓDICO, l’Ajuntament de Barcelona detalla que la grua va haver de retirar un total de 320 vehicles per aparcar en carrers on estava prohibit fer-ho aquell cap de setmana a causa de la Vuelta.
La normativa municipal només eximeix del pagament de la taxa de grua i l’estada al dipòsit aquelles retirades de vehicles que es deguin a un accident o causa de força major «sense avís previ de prohibició». La tarifa per a cotxes són 173 euros més 25 per cada dia que passi al dipòsit, mentre que per a motos i ciclomotors són 77 euros per la retirada més 9 al dia.
Dimecres el consistori va explicitar en una roda de premsa que la grua retiraria tots els vehicles que continuessin estacionats al llarg del recorregut durant la matinada de divendres a dissabte, per deixar la calçada expedita abans de les cinc del matí. I que no habilitaria places de substitució: «A l’agost, hi ha disponibilitat d’estacionament», va valorar l’intendent major de la Guàrdia Urbana, Benito Granados.
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034