FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El 31 d’octubre venç la prohibició que els patinets elèctrics puguin pujar al transport públic de tot Catalunya. Es va decretar l’1 de febrer durant sis mesos i es va ajornar tres mesos més a finals de juliol perquè l’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM), que mira d’esfullar la margarida de la mà dels experts, encara no tenia presa la decisió. Es desconeix quin serà el dictamen final, però el RACC s’ha posat aquest dimecres de part dels que defensen que la intermodalitat passa per davant dels possibles riscos associats a les bateries de liti dels vehicles de mobilitat personal (VMP). Això sí, amb condicions.

Notícies relacionades

En roda de premsa, Cristian Bardají, responsable de l’àrea de Mobilitat del club de l’automòbil, ha assegurat que la tornada del patinet elèctric al tren, el bus, el tramvia i el metro ha de ser una realitat a partir del mes que ve, però també ha instat a prendre les precaucions oportunes, com per exemple, en el que té a veure amb els horaris. «En tots els casos no serà desitjable que hi pugin, per exemple, a les hores punta del matí i la tarda», ha concretat. «S’han d’establir unes normes molt clares, però hi ha un segment cada vegada més gran de la població que està quedant fora de la intermodalitat».

Bardjí ha fet aquestes declaracions durant la presentació del tercer baròmetre sobre patinets elèctrics a Barcelona, un extens informe que inclou una enquesta a 800 usuaris que llança una dada que té molt a veure amb la qüestió del transport públic. El 10% dels entrevistats pel RACC admeten tenir el seu VMP trucat perquè corri més. Són precisament els patinets manipulats els que més probabilitats tenen de patir un problema com el que es va produir en un vagó de la línia del Vallès de Ferrocarrils al novembre. La bateria d’un patinet es va incendiar i va generar una situació de cert pànic al tren. Aquesta va ser la flama que va encendre la decisió de l’ATM de fer fora els patinets. Fins a nou avís.