Mobilitat

El veto al patinet elèctric en el transport públic de tot Catalunya es manté de manera indefinida

FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

L’explosió de la bateria d’un patinet elèctric, dimecres, en un vagó de la línia 2 del metro de Madrid ha coincidit en el temps amb la deliberació sobre què s’ha de fer a Catalunya amb el veto que, precisament, no permet que els vehicles de mobilitat personal (VMP) entrin al transport públic. L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona ha decidit aquest divendres que aquesta prohibició, que vencia a finals d’octubre, s’allargui de manera indefinida. Amb aquestes paraules: «Malgrat haver plantejat i analitzat diferents mesures per reduir els riscos i d’haver valorat si aquest risc assoleix un nivell tolerable en termes de seguretat per a les persones usuàries, s’ha arribat a la conclusió que, per ara, no es donen prou garanties»

Estat en què va quedar el vagó del metro de Madrid que dimecres es va incendiar després de l’explosió d’una bateria de patinet elèctric /

El Periódico
Notícies relacionades

El temor d’alguns operadors hauria sigut determinant perquè l’ens regulador hagi decidit mantenir els patinets elèctrics lluny del tren, el metro, el bus i el tramvia. La mesura es va aprovar a finals del 2022 i es va començar a aplicar durant sis mesos l’1 de febrer. A l’estiu, no obstant, l’ATM va anunciar uns altres tres mesos de reflexió per continuar deliberant sobre la manera de procedir davant un vehicle l’ús del qual no deixa de créixer.

Finalment, el consell d’administració de l’ATM ha decidit mantenir les coses com estan. Però ara sense pròrrogues; de manera indefinida. A l’horitzó hi ha dues dates que poden fer que les coses canviïn. Els patinets elèctrics nous que es venguin a partir de l’1 de gener del 2024 hauran de complir una sèrie de requisits tècnics per poder obtenir el certificat de la Dirección General de Tráfico (DGT). Els adquirits anteriorment tindran tres anys de moratòria, de manera que l’1 de gener del 2027, tots els vehicles de mobilitat personal hauran de circular amb l’esmentada acreditació.