2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Sembla que va ser ahir, però al gener es compliran cinc anys de l’expulsió de les bicicletes de la majoria de voreres de Barcelona. Va passar a inicis del 2019 després de quatre anys de llarga i discutida moratòria, després de gairebé un lustre de desenvolupament d’infraestructura ciclista perquè les bicis poguessin descendir a la calçada amb seguretat. Ara es fa un pas més, de convivència, es podria dir, amb la col·locació de senyalització que obliga bicicletes i patinets a baixar del vehicle davant la presència de vianants, col·lectiu que sempre té prioritat. S’han instal·lat cartells en set llocs on s’havia detectat un cert conflicte. En seran 40 a l’acabar l’any.

Una bici avança pel carril ciclista de la Via Augusta mentre els cotxes fan cua entre Vergós i Mitre /

Carlos Márquez Daniel

Adrià Gomila, director de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, ha presentat aquest dilluns el dispositiu a Sant Andreu, a l’encreuament dels carrers de Pessoa i Joan Comorera. És un dels set punts ja senyalitzats, als quals se n’hi han de sumar dos més que fa alguns mesos que es troben en format proves: un al Nou Pont del Treball Digne i un altre a la Via Augusta. Aquest segon coincideix amb un tram d’obres de la línia 9 de metro, a l’altura de la futura estació de Sarrià. Al desaparèixer la vorera, el nou carril bici coincideix amb el pas habilitat de manera provisional per als vianants, de manera que els dos col·lectius coincideixen al mateix i estret espai. El senyal convida ciclistes i usuaris de vehicles de mobilitat personal (VMP) a convertir-se en vianants i a arrossegar la bici i el patinet fins que se superi la zona de possible conflicte.

La llista

Notícies relacionades

A més del de Sant Andreu i els dos ja instal·lats anteriorment, ja hi ha senyals als següents punts de la capital catalana: plaça de Ferran Reyes, 2-8; encreuament de Ferran Junoy amb São Paulo; carrer de les Agudes, 92; Gran Via de Carles III amb Sabino Arana; passarel·la de la Maquinista, i els números 276 i 285 de l’avinguda de la Meridiana. La intenció del consistori és col·locar 30 senyals més abans d’acabar l’any, de manera que arribaríem al 2024 amb gairebé 40 punts que insten bicis i patinets a baixar del vehicle. Inevitable no recordar el bo de Constantino Romero instant els atletes del 1992 que baixessin de l’escenari a l’Estadi Olímpic durant la clausura dels jocs. Si hi ha un semàfor per a Mortadel·lo, què no podria fer la intel·ligència artificial amb la veu del grandíssim doblador: «Baixeu del vehicle, sisplau».

Aquesta iniciativa forma part del pla Endreça, emprès pel govern de Jaume Collboni. Un full de ruta amb el clar objectiu de resoldre alguns dels conflictes que van marcar l’anterior mandat, com la neteja, els grafitis i, també, els problemes de convivència derivats de la mobilitat.