Conflicte laboral
La vaga acaba: el Bicing torna avui al servei

Després de vuit dies de vaga i sorolloses concentracions a Sant Jaume, la plantilla del Bicing torna aquest dimecres a la feina, ja que l’empresa concessionària, Pedalem Barcelona, i el comitè d’empresa, van arribar dimarts a la nit a un acord sobre l’increment salarial que aplana el camí per poder renovar el conveni col·lectiu. El final de les mobilitzacions el va ratificar l’assemblea de treballadors en una reunió a la seu de la CGT.
Després de 8 hores de reunió sense descans, queda suspesa la #VagaBicing després del l'acord econòmic amb @Serveo_com i ratificat en assemblea de treballadors/es @bicing.
— Sección Sindical CGT Bicing (@CGTBICING) 21 de noviembre de 2023
Acabem amb la precarietat i desigualtat que ha estat un flagell per a aquesta plantilla.#HuelgaBicing pic.twitter.com/BtzJvfjDam
Les dues parts estaven citades dimarts al matí al Departament de Treball. La trobada de dilluns ja va deixar bon sabor de boca. Les posicions s’havien acostat i era qüestió de tancar serrells, sobretot en el que fa referència a l’increment salarial de la plantilla. Així va ser, tot i que els treballadors donen de termini fins a final d’any per comprovar que el promès es compleix. Si no és així, tornaran als carrers i la bicicleta compartida quedarà completament coixa de nou.

Concentració de treballadors del Bicing, la setmana passada, a Sant Jaume /
El conveni col·lectiu venç a finals d’any i el que negocien les dues parts té una vigència de cinc anys més, fins a finals del 2028, quan venç la concessió del Bicing, tret que hi hagi pròrroga. El comitè d’empresa reclamava 1.500 euros d’increment anual i l’empresa no arribava a la meitat. Finalment, Pedalem va acceptar un augment escalat que ascendirà a 4.500 euros al final del lustre. També han aconseguit un nou plus de 850 euros anuals els quatre primers anys i 900 el cinquè per al personal que fa carrer, i dos més: de nocturnitat de fins a 310 euros i per als dies festius, de 40 euros.
Amb aquest acord salarial, el camí està molt més aplanat per pactar el gruix del conveni col·lectiu. Les dues parts reprendran el diàleg el 28 de novembre, amb la idea de poder firmar-lo abans que acabi l’any.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores