Territori redueix un 40% l’impacte de les obres al parc de Joan Miró
Preservar el jardí generarà un sobrecost de sis milions d’euros, però els veïns consideren «decebedora» la retallada de les afectacions

El Departament de Territori i l’Ajuntament de Barcelona no han sigut capaços de trobar una altra ubicació, però sí de reduir l’impacte. Les obres de la prolongació de l’L8 de Ferrocarrils, des d’Espanya fins a Gràcia, comencen després de Reis, i el parc de Joan Miró hi juga un paper fonamental perquè la tuneladora pugui perforar una galeria d’una mica més de quatre quilòmetres que inclou tres estacions noves (Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia) i la renovació de dues més (Plaça Espanya i Gràcia, la ja existent, la que va cap al Vallès o Tibidabo). Per aquest jardí sortirà la terra que vagi rascant l’enorme màquina, però si abans tot el tinglado es menjava 8.800 m2, ara són 5.300 m2, un 40% menys, i si se n’anaven al terra 178 arbres, ara en seran 118. Preservar en la mesura del que el Govern creu possible aquest jardí generarà un sobrecost de sis milions d’euros. Els veïns, per la seva banda, ho consideren una retallada "decebedora".

L8 Espanya Gracia /
Territori ha analitzat fins a quatre ubicacions pròximes per evitar ficar les màquines al cor del parc, però cap compleix uns mínims requisits econòmics o ambientals per convertir-se en una opció viable. Paral·lel i Gran Via, per exemple, s’han descartat pels efectes que podria tenir en el trànsit i la contaminació. També s’ha deixat fora de l’equació ocupar algun pavelló de Fira de Barcelona, ja que el consistori ho considera "un motor de prosperitat intocable", i a més, adaptar-lo als treballs necessaris per a l’obra requeriria una inversió d’uns 16 milions d’euros.
La quarta ubicació és en un extrem del parc de Joan Miró, en el pendent del carrer de Tarragona. Es tractaria d’ocupar la coberta d’un dipòsit d’aigües pluvials, que ocupa una superfície de 160 per 45 metres i té una capacitat d’emmagatzematge de 50.000 m3. Reforçar-lo i permetre que s’utilitzi com a zona logística de les obres de Ferrocarrils generaria un sobrecost de 14 milions d’euros. Els veïns han sigut informats aquest mateix dilluns sobre els canvis en el projecte.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- "El que més impacta és la seva baixa autoestima"
- Un problema de salut pública Un de cada tres menors catalans pateixen sobrepès o obesitat
- Camí de les urnes L’entorn de Trump i donants sota sospita impulsen els ultres alemanys
- Els països àrabs discuteixen un pla propi per a Gaza davant el de Trump
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust