Intent de parar el projecte de Sant Antoni per via judicial

La plataforma contrària a la pacificació de la ronda afirma que hi ha irregularitats urbanístiques en el projecte heretat del mandat d’Ada Colau.

Intent de parar el projecte de Sant Antoni per via judicial

patricia castán

2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Lluny d’arribar al desenllaç, la tortuosa història de reurbanització de la ronda de Sant Antoni obre un nou capítol que podria estar marcat per la via judicial. Els veïns de la Plataforma Afectats per la Llosa de Sant Antoni no s’han resignat que el projecte heretat del mandat d’Ada Colau continuï endavant sense incorporar els canvis que esperaven per flexibilitzar l’accés de vehicles per a veïns amb necessitats especials, entre d’altres. Planegen demandar l’ajuntament al considerar que és coneixedor que el pla de pacificació de la ronda no ha seguit els cursos adequats, diuen, tant en informes previs com per no complir la "jerarquia de normes de rang superior". En concret, mantenen que el projecte podria ser declarat nul de ple dret, perquè "no ha tingut en compte el Pla General Metropolità (PGM)".

A més, els afectats van demanar ahir formalment al consistori els informes de mobilitat, de seguretat i de planejament urbanístic previs a la redacció i aprovació del projecte, van explicar a aquest diari. Sospiten que "falta documentació" imprescindible per avalar-ho. Si és així, intentaran parar l’obra prevista per al gener per la via cautelar. Mentrestant, miren d’aconseguir els fons necessaris per a les despeses de la demanda, explica un portaveu.

"El PGM no ha sigut prèviament modificat" com seria necessari per escometre la reurbanització d’un vial de la "xarxa viària bàsica", relata l’arquitecte urbanista Antoni Renalias, amb una llarga trajectòria en l’administració i que va treballar en l’equip que va elaborar el PGM. Juntament amb un representant legal dels veïns, van exposar ja a l’equip de Jaume Collboni els seus arguments. S’ha de recordar que l’alcalde va optar per no revocar el disseny de Colau malgrat haver-ho promès en campanya electoral. Ara l’amenaça judicial en ferm intenta evitar que les obres de reurbanització, que està previst que comencin el 8 de gener, segueixin el disseny marcat per la llavors tinent d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz.

Renalias apunta que, si la justícia ja va donar la raó als comerciants sobre el cas de Consell de Cent, amb més probabilitat podria inclinar-se amb referència a la pacificació total, ja que la ronda de Sant Antoni "té la qualificació de xarxa viària bàsica que li atorga el PGM i té funcionalitat com a artèria col·lectora i distribuïdora en matèria de mobilitat", detalla. L’expert afegeix que "tallar la continuïtat de l’anella de les rondes és una agressió frontal a la història de la ciutat".

Notícies relacionades

Peticions clau

En una reunió sobre les obres convocada dilluns pel consistori per informar els veïns, aquests van escoltar la proposta definitiva per part dels regidors de l’Eixample i Ciutat Vella, Jordi Valls i Albert Batlle, que no incorpora algunes peticions clau d’aquest col·lectiu, com l’accés de taxis o cotxes particulars per a persones amb necessitats especials de mobilitat.