Barcelona exerceix d’imant per als mecenes de la Copa Amèrica

Barcelona exerceix d’imant per als mecenes de la Copa Amèrica

CRISTINA BUESA

3
Es llegeix en minuts
Cristina Buesa
Cristina Buesa

Periodista

Especialista en infraestructures de mobilitat i la Copa Amèrica de vela.

ver +

Barcelona es convertirà aquest 2024 en la primera ciutat del món a haver allotjat uns Jocs Olímpics, un Mundial de futbol (com a seu juntament amb 13 més) i una Copa Amèrica de vela en la història de l’esport. Aquesta fita la converteix en imant per als patrocinadors, que reconeixen l’atracció internacional de la capital catalana en aquest àmbit i, de passada, en altres com la cultura, la gastronomia o les platges.

Administracions com la Generalitat, amb campanyes que beuen de la Copa Amèrica, o altres entitats com Turisme de Barcelona i l’Agència Catalana de Turisme, amb altres en diferents ciutats europees per promocionar l’esdeveniment, ja han constatat aquesta atracció per als visitants, que les empreses han traduït en esponsorització en diversos graus. També s’han portat a terme iniciatives com la de Barcelona Global, que va acostar l’esdeveniment a mig miler d’estudiants d’MBA en una convocatòria en l’America’s Cup Experience.

El desembre va acabar amb incorporacions del calat de CaixaBank com a patrocinador de l’equip espanyol Sail Team BCN de dones i joves i de Cupra com a global partner de la competició masculina: aquest gener promet també nous anuncis, tot apunta que per impulsar també la regata juvenil. Així ho ha avançat a aquest diari el responsable de patrocinis d’America’s Cup Events, Mack Dalton, que treballa des de fa mesos a implicar el màxim de marques a la 37a Copa Amèrica.

Si un dels grans anuncis, també avançat pel màxim responsable de la competició a EL PERIÓDICO Grant Dalton, va ser la recuperació de Louis Vuitton com a principal partner, donant nom a la cita barcelonina, ara s’espera que una altra gran firma posi el seu nom a la que participen els esportistes més joves (mixta, de 18 a 25 anys), ja que la femenina, que se celebra per primera vegada en la història de la competició, compta ja amb Puig.

L’aparador de la ciutat

«Barcelona gaudeix d’un gran atractiu per a les marques, és molt potent, una cosa que hem notat des de la Copa Amèrica de vela», exposa Dalton. «Les firmes veuen el valor de la tradició de la competició sumat a l’aparador que suposa la ciutat», prossegueix el responsable de patrocinis, d’origen neozelandès, però que resideix fa més d’un any a la capital catalana.

Un dels impactes més preats pels patrocinadors és el televisiu. L’esdeveniment esportiu i tecnològic, que arrencarà el 22 d’agost al litoral barceloní, és també una de les convocatòries amb més audiència audiovisual mundial, després dels Jocs Olímpics i el Mundial de futbol. Precisament només unes setmanes abans hauran acabat les olimpíades de París.

Les empreses que ja han arribat a acords amb America’s Cup Events (ACE) són variades: com a title partner hi ha Louis Vuitton; l’official timekeeper és Omega; els global partners són Emirates, Puig, Unicredit, Coca-Cola, Cupra i, finalment, hi ha els official sponsors, que són Estrella Damm i Yanmar.

En ocasions, certes firmes han fet una doble esponsorització, com el cas de la marca cervesera, que recolza tant la competició com l’equip defensor del títol, Emirates Team New Zealand. Dalton explica que, en funció del sector a què es dediqui el patrocini, la seva presència serà més o menys activa. Així, per exemple, la marca de cotxes Cupra té la voluntat d’organitzar nombroses activitats coincidint amb la Copa Amèrica de vela.

Notícies relacionades

A l’espera que es revelin els nous companys de viatge globals de la cita barcelonina, els sis equips que participen en les regates masculines també fan els seus plans de patrocini pel seu compte. Des d’Orient Express Racing Team van anunciar fa poques setmanes la col·laboració amb el grup Saur que, a més, els ajudarà a reutilitzar les aigües en la seva base del Port Vell.

És probable que altres firmes s’uneixin als francesos ben aviat o en altres equips. El tsunami publicitari i de promoció tant de la Copa Amèrica com de Barcelona ja ha arrencat.