Tres grans obres alteraran el trànsit del centre a partir d’avui
Comencen la prolongació de l’L-8 dels Ferrocarrils de la Generalitat, la transformació de la ronda de Sant Antoni i les obres per dotar d’ascensors les estacions de passeig de Gràcia
L’Eixample inicia avui una bateria d’obres als seus carrers que, de manera inevitable, alteraran la fluïdesa del trànsit, sempre al límit, i causaran, també de manera insalvable, molèsties als veïns. Comencen, ara sí, les obres de prolongació de l’L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat, els treballs de transformació de la ronda de Sant Antoni i, tot i que de menors dimensions, les operacions per dotar de més ascensors les tres estacions de metro que porten el nom del passeig de Gràcia.
El calendari d’afectacions és, sobretot en el cas de l’L8, molt llarg i s’anirà ajustant mes a mes. Tot i que del que més s’ha escrit sobre aquest projecte, que enllaçarà les dues xarxes de Ferrocarrils per sota de l’Eixample, és que obligarà a retirar més d’un centenar d’arbres al parc de Joan Miró, els primers treballs visibles a peu de carrer es faran a partir d’avui a l’encreuament dels carrers d’Urgell i Buenos Aires. En aquesta fase prèvia, els operaris desviaran serveis del subsol i faran sondatges previs del terreny.
A partir de l’11 de gener, els treballs passaran a ocupar dos carrils de circulació de vehicles a Urgell, entre la Diagonal i el carrer de Buenos Aires. Això obligarà a traslladar al carrer de París una de les parades del bus. No serà aquest l’únic punt afectat d’Urgell, perquè el túnel del tren passarà just per sota d’aquest carrer. A l’altura de Rosselló hi haurà una estació. Per això, també a partir del 8 de gener hi haurà treballs a dues cantonades d’aquesta intersecció.
Més avall, a l’encreuament amb l’acabat de modernitzar Consell de Cent, s’ocuparan dos carrils de circulació, a més del destinat a les bicicletes. En aquest cas, el motiu és la perforació d’un túnel de ventilació.
En dates posteriors, les afectacions seran més grans, sobretot als voltants de la plaça d’Espanya. De fet, el túnel per a cotxes que passa per sota d’aquesta plaça estarà fora de servei en una data encara per determinar, i davant l’escola Francesc Macià, ja al districte de Sants-Montjuïc, s’obrirà la vorera, just al costat de la que potser és la parada del bus amb més línies de passada.
A Sant Antoni, després de mesos de discussió amb veïns, en el si de les quals hi ha hagut veus discrepants i enfrontades, l’Ajuntament de Barcelona iniciarà avui la reurbanització de la ronda. Les obres duraran 16 mesos i compten amb un pressupost d’11,6 milions d’euros.
Els treballs preveuen en essència preservar el caràcter majoritàriament per als vianants que aquesta avinguda va heretar després de tornar el mercat de Sant Antoni a la seva ubicació natural. A la pràctica, els veïns conviuran amb dues fases diferents d’obres. En primer lloc, s’emprendrà la urbanització de la ronda d’Urgell a Villarroel i de Villarroel a Floridablanca. Posteriorment, s’intervindrà al carrer de Tamarit i a les places que donen accés al Raval des de la ronda de Sant Antoni.
Quatre ascensors
Una inversió de 4,8 milions d’euros permetrà afegir quatre nous ascensors a les estacions de metro de passeig de Gràcia perquè els actuals no permeten enllaçar d’una línia a una altra sense escales. Els treballs començaran també avui, amb afectacions a les voreres del passeig, d’una banda, però, sobretot, amb l’ocupació d’una bona porció del lateral del costat mar de la Gran Via, entre Pau Claris i passeig de Gràcia.
Notícies relacionadesEls treballs duraran, segons el calendari previst, més d’un any. Una vegada acabada la instal·lació, el llarg túnel que uneix les línies 3 i 4 continuarà sent igual de llarg, però les persones amb problemes de mobilitat i les famílies amb cotxets ja no hauran de sortir al carrer per anar d’un punt a l’altre per falta d’ascensors al subsol.
Les tres obres importants abans detallades conviuran en el temps durant almenys tres mesos amb els últims treballs de prolongació del Trambesòs fins al carrer de Bailèn a través de la Diagonal. L’avinguda està previst que estigui reurbanitzada de nou cap al març. Això no significarà, però, que el nou trajecte del tramvia ja s’obri al públic. Durant mig any els combois circularan buits en una llarga fase de proves.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"