Noves crítiques al carril bici de la Gran Via de BCN després de prolongar-lo

Fa poc més de dues setmanes que es va inaugurar el nou tram de carril bici de la Gran Via de les Corts Catalanes de Barcelona, a la part compresa entre el carrer de Mossèn Amadeu Oller i la plaça d’Ildefons Cerdà, al districte de Sants-Montjuïc. Malgrat la seva breu existència, ja ha despertat queixes per part de la comunitat ciclista per la seva "perillositat", com ja va passar en la primera fase.
En aquest tram –igual com en l’anterior entre Mir Geribert i Mossèn Amadeu Oller– s’han construït dos carrils bicicleta unidireccionals a les calçades laterals, els quals substitueixen l’antic carril bici de doble sentit que estava situat a la vorera del costat muntanya de la Gran Via. Si bé la comunitat ciclista està d’acord de baixar el carril bici als laterals de la calçada, lamenta que el nou recorregut està mal resolt i el qualifica de "nyap".
Des del Bicicleta Club de Catalunya (BACC) consideren que aquest carril bici "ha nascut obsolet" per una sèrie d’inconvenients. En primer lloc, hi ha punts d’aquest recorregut en què les bicicletes i patinets han de conviure amb els vehicles de motor i "on ni tan sols es dona prioritat a la bicicleta, amb la consegüent perillositat que això comporta". També denuncien que hi ha un moment en què circular per aquest carril es converteix en "una cursa d’obstacles" al passar sobtadament del costat dret a l’esquerre i "els vehicles de motor no respecten aquesta connexió".
Notícies relacionadesEls ciclistes també han de lidiar amb l’ocupació de cotxes, motos i furgonetes que entren al carril. "Sobretot en hora punta, hi ha una gran quantitat de motos que ocupen el carril bici", assegura Adrià Arenas, secretari del BACC. Un problema que es deu, en part, al fet que els separadors del carril bici són "massa baixos".
L’ajuntament està elaborant un informe tècnic sobre aquest carril bici que preveu tenir enllestit d’aquí sis mesos.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet