Crisi climàtica

Soterrar la C-31 a Badalona i Castelldefels

trafico colas retenciones en la c-31 Autovia de Castelldefels, dirección Castelldefels  foto: Manu Mitru

trafico colas retenciones en la c-31 Autovia de Castelldefels, dirección Castelldefels foto: Manu Mitru / Manu Mitru

1
Es llegeix en minuts
m. a.

La implantació local a les ciutats de l’àrea metropolitana de Barcelona de la lluita contra la contaminació atmosfèrica dels vehicles no serà senzilla. A la ZBE de les rondes de Barcelona caldrà sumar-hi ara les ZBE que posin en marxa els municipis de més de 20.000 habitants a través d’una ordenança pròpia. Tot això en el context que el nou decret català de ZBE entrarà en vigor en els pròxims mesos i que, a més, pesa el precedent del revés judicial a l’ordenança de Barcelona.

En ple debat entre els consistoris que han al·legat contra aquest decret, les ciutats han posat sobre la taula una qüestió que dona compte de la complexitat de la discussió: fins a quin punt les restriccions locals pal·liaran la contaminació quan estan envoltades per transitadíssimes carreteres competència de la Generalitat contra les quals poc poden fer des de l’autonomia local. S’hi refereixen amb especial èmfasi des de Badalona i Castelldefels. "Volem moure fitxa per activar el soterrament de l’autopista C-31 al seu pas per Badalona", diu el tinent d’alcaldia de Sostenibilitat de Badalona, Daniel Gracia (PP).