L’Hospitalet retarda ‘sine die’ el seu bícing metropolità
Les 32 parades que acollirà la segona ciutat de Catalunya continuen a l’espera del procés d’electrificació i de concretar la ubicació definitiva.

L’arribada del bícing metropolità a l’Hospitalet de Llobregat torna a retardar-se i tampoc hi ha un nou calendari per a la seva posada en marxa a la segona ciutat de Catalunya.
El servei de bicicleta compartida metropolitana, l’AMBici, havia d’arribar a l’Hospitalet abans d’estiu del 2023. Es va retardar. A finals d’any, ja més a prop de l’hivern que de l’estiu, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l’administració responsable del servei, va apuntar a febrer del 2024 com a límit perquè el servei es desplegués al complet. D’aquesta manera, el servei AMbici arribaria també a l’Hospitalet i a Sant Adrià de Besòs, les dues últimes urbs que continuen a l’espera del bícing metropolità.
No serà així. Fonts de l’AMB expliquen ara que, a Sant Adrià, la bicicleta compartida arribarà al març amb dues parades; per a la implantació a l’Hospitalet, però, no hi ha encara cap previsió concreta. El motiu, de nou, és perquè "s’estan fent els treballs previs d’electrificació", diu l’AMB.
La qüestió rau en el fet que l’Hospitalet no és una ciutat més a la xarxa de l’AMBici. El municipi ha de jugar un paper fonamental en la transició entre el Bicing de Barcelona i el metropolità, ja que ha d’acollir quatre estacions de transferència entre aquests dos serveis, la meitat de totes les projectades fins ara –les altres estan instal·lades a la Pau, Diagonal Sud, el Baró de Viver i la Zona Universitària.
A més, una vegada estiguin totes instal·lades, l’Hospitalet de Llobregat sumarà un total de 32 estacions d’AMBici, tot i que, en alguns casos, l’Àrea Metropolitana de Barcelona explica que encara està pendent del seu "replanteig", és a dir, que encara està decidint la seva ubicació definitiva. "La posada en funcionament del servei es porta a terme de manera progressiva a mesura que avança l’electrificació de les estacions", afegeixen fonts de l’AMB.
Notícies relacionadesL’AMB va presentar el mes d’octubre passat l’arribada de l’AMBici a Sant Feliu de Llobregat (Baix Llobregat) i, aleshores, en tot just nou mesos de vida, el servei de bicicleta compartida metropolitana ja havia arribat al milió de viatges i als 20.000 usuaris. A més, ja està operatiu a Badalona, Cornellà, Santa Coloma, el Prat, Esplugues, Sant Joan Despí, Sant Just, Molins de Rei, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels.
Amb tot, els retards en la posada en marxa en urbs com l’Hospitalet i Sant Adrià no ha sigut l’únic contratemps amb què ha lidiat el bícing metropolità. Malgrat que tots els vehicles són elèctrics, no es va instal·lar d’inici amb les estacions electrificades, de manera que poguessin exercir de punt de recàrrega. Un procés d’electrificació en el qual es troba immers l’AMB. La idea, en el futur, és que la meitat d’aquestes disposin d’energia, de manera que al moure’s la cosa quedi compensada amb les que només exerceixen d’aparcament. Això evitarà haver de portar-les al taller per carregar-les.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet