MOBILITAT
BCN es proposa arribar a 3.000 punts de càrrega de vehicles elèctrics el 2025
Barcelona compta amb 1.000 punts de càrrega públics per a vehicles elèctrics, i la voluntat de l’actual ajuntament és la d’arribar als 3.000 el 2025, i multiplicar la seva potència en els pròxims mesos. Aquests carregadors formen part de la xarxa d’Endolla Barcelona que, gestionada per Barcelona de Serveis Municipals (BSM), és la xarxa pública d’electromobilitat més gran d’Espanya i del sud d’Europa.
En els punts de càrrega ubicats al carrer, la potència es triplicarà fins a arribar als 160 kW, mentre que en els situats en aparcaments de B:SM es duplicarà fins als 7,4 kW, cosa que permetrà reduir el temps de càrrega en tots dos casos. Aquests canvis s’implementaran de manera progressiva en els mesos vinents.
Ahir, en la seva visita al punt de càrrega número 1.000 de la capital catalana –ubicat al mercat de Sant Antoni– l’alcalde Jaume Collboni va posar en valor el "pas de gegant per fer possible que el vehicle elèctric sigui una realitat". Collboni va explicar que des del consistori s’estan impulsant mesures per millorar la qualitat de l’aire, i en què es faciliti la democratització del vehicle elèctric: "El vehicle elèctric no pot ser un luxe només assequible per a rendes mitjanes i altes. S’ha de democratitzar i, per fer-ho, la indústria està fent una aposta i les ciutats hem de fer una altra aposta", va declarar l’alcalde.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- De l’avís a Vinícius a la filtració al City
- El temporal descarrega a València i Albacete i causa set desapareguts
- LA GALA DE LA PILOTA D'OR ¿Com es va blindar Aitana Bonmatí?
- Mapes Aquesta és la zona zero de València on ha colpejat la pitjor dana del segle
- Begoña Gómez, imputada per apropiació indeguda i intrusisme