Una nova associació veïnal per recuperar el ferrocarril

Un niño en el testero de un tranvía.

Un niño en el testero de un tranvía. / Joan Termes

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

A l’avinguda del Tibidabo el doctor Salvador Andreu, que va fer una fortuna amb les seves pastilles per a la tos, va crear una ciutat jardí. Es compleixen 125 anys de la compra d’aquells terrenys i s’acaba de crear una associació de veïns del carrer que reclama recuperar la memòria històrica del lloc. Començant pel Tramvia Blau.

El logo d’aquesta nova entitat, de fet, inclou el menut ferrocarril inaugurat el 1901, a més de les paraules "conservar i progressar". El president brandeix un nom poc comú per al populós món de les associacions veïnals: Alexander-Philipp Scheffler. Aquest empresari alemany s’ha proposat que els residents, veïns i propietaris del carrer tinguin veu pròpia. A més de recuperar el transport ferroviari, l’associació té al cap dues metes més. Primer, "impulsar millores dirigides a tota la ciutadania de Barcelona", tenint en compte que aquesta artèria és un dels accessos naturals a Collserola i, sobretot, a la carretera de les Aigües. I segon, "ressaltar el valor històric i patrimonial de les seves edificacions".

Notícies relacionades

Treure pit de l’avinguda del Tibidabo és una manera de descentralitzar el turisme. Però l’actualitat de l’artèria demostra més aviat al contrari. No només pel fet que el Tramvia Blau porti sis anys sense circular. No s’ha tret partit ni de la història ni de la riquesa arquitectònica del lloc. Començant per l’edifici de la Rotonda, a l’encreuament amb el passeig de Sant Gervasi, que després de mig segle d’ostracisme i abandonament, va tornar a la vida reconvertit en contenidor d’oficines el 2016.

"Hem passat per molts anys d’inactivitat i falta d’inversions i ara estem desitjosos de recuperar aquesta joia de la ciutat, tan rellevant en història com en patrimoni, i adequar-la a les noves necessitats de veïns, visitants i ciutadania barcelonina en general", resumeix el president de l’associació.

Temes:

Tramvia