CIRCULACIÓ
Mobilitat no assumeix la culpa de l’accident mortal de Moya
El gerent del departament municipal declara al jutjat pel sinistre mortal que va patir l’exboxejador al xocar contra un separador de carril de cautxú.

No hi va haver negligència en l’accident mortal que li va costar la vida a l’excampió mundial de boxa Xavi Moya l’octubre passat a Barcelona. Així ho va explicar el gerent de Mobilitat, Infraestructures i Serveis Urbans de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Paton, en la seva declaració davant el Jutjat d’Instrucció número 17 de Barcelona. La família de Moya considera que es tracta d’un homicidi imprudent, ja que va impactar amb la moto contra un separador del carril bici de cautxú gruixut, element conegut també com "tortuga", que tallava la via. L’accident va tenir lloc en la confluència dels carrers Aragó i Sicília, a l’Eixample de Barcelona.
No obstant, el responsable municipal va assenyalar que la via estava en bones condicions i va assegurar que el consistori no té constància d’altres sinistres en el mateix punt, com van remarcar els lletrats de la família, Vosseler Abogados. "El tram de l’accident estava correctament senyalitzat i il·luminat", va declarar el gerent. L’Ajuntament de Barcelona presentarà una gran quantitat de documentació al jutjat per deixar clar que no va existir cap negligència en el sinistre mortal.
El gerent va especificar que no és expert en seguretat viària i que les obres en aquell tram, per a la connexió del tramvia, estaven perfectament senyalitzades a l’octubre, quan es va produir l’accident.
"Punt negre"
En declaracions als mitjans, l’advocat Daniel Vosseler va explicar que el lloc de l’accident és un "punt negre" en la mobilitat, ja que tant abans com després hi va haver altres sinistres. En aquest sentit, el lletrat va assegurar que presentarà al jutjat els atestats de cinc motoristes que van patir lesions en accidents en aquell tram, tot i que els representants legals de la família de Moya van arribar a comptabilitzar 14 sinistres pel mal estat de la instal·lació quan es va produir l’incident mortal.
Notícies relacionadesA més, el lletrat va demanar "un reconeixement judicial" del lloc perquè "els tècnics expliquin al jutge totes i cada una de les deficiències". Vosseler va lamentar les explicacions del gerent de Mobilitat davant el jutge, ja que va destacar que, "respecte a la conservació i el manteniment de les vies, ha dit que era responsabilitat de tothom i de ningú".
Per aquest motiu, la família de Moya també demanarà que diversos pèrits especialitzats en seguretat viària declarin perquè detallin si hi havia deficiències, perquè consideren que "hi havia falta de senyalització, falta de conservació i de manteniment i falta de lluminositat". Vosseler va expressar també la seva "màxima perplexitat" després de la declaració judicial del gerent i va recordar que després de l’accident mortal es van produir canvis en la senyalització de la via.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu