Montserrat sedueix el turista
La cèlebre muntanya va sumar 2,17 milions de visitants el 2023 i la xifra creixerà encara més aquest any per la commemoració del mil·lenari del monestir, que continua atraient el visitant que arriba a Barcelona.

Montserrat sedueix el turista
Pregunten sempre per la Sagrada Família, pel Camp Nou... i també per Montserrat. Els viatgers allotjats en hotels o que recorren a la web de Turisme de Barcelona per comprar entrades han convertit el famós massís en la visita turística estrella fora de la ciutat, sense comptar els grans outlets comercials. A la muntanya de Montserrat hi troben una combinació única de natura i espiritualitat, amb la facilitat afegida del transport públic (FGC i després cremallera o telefèric) que permet fer l’excursió en un dia i sense gaire estrès. Malgrat l’aturada per la pandèmia, el 2023 va rebre ja 2,17 milions de visitants, que l’acosten a les xifres en continu creixement registrades fins al 2019 i que sens dubte augmentaran amb força a curt termini davant la imminència de la commemoració del mil·lenari (2025) de la fundació del monestir, que es començarà a celebrar al setembre.
L’abadia va presentar ahir un programa amb més de mil actes culturals, religiosos, participatius i socials que donaran protagonisme a la muntanya de Montserrat, tant entre visitants locals com forans, ja que el mateix consorci turístic i els diferents operadors difondran l’efemèride.
El 2022, aquesta atracció es va posicionar en tercer lloc a la llista dels llocs d’interès més visitats de la regió Barcelona (en el tercer lloc si se n’exclouen els de la capital catalana), només superat pels outlets de compres de La Roca Village i Viladecans. I va ser tercera en volum de visites a espais d’interès arquitectònic, amb el parc Güell i la Sagrada Família per davant. No obstant, aquest va ser un any anòmal i de gradual recuperació turística, per la qual cosa l’increment d’afluència el 2023 va ser especialment destacat, en concret d’un 37%. Turisme de Barcelona encara no ha publicat els rànquings de l’any passat.
Abans de la crisi sanitària, el recinte havia crescut de forma continuada, i passava de 2,27 milions de visitants el 2011 a 2,67 milions el 2019.
Nord-americans i coreans
Notícies relacionadesFonts de l’abadia assenyalen que els nord-americans són el públic forà més habitual, així com els asiàtics (amb presència destacada dels coreans per la seva fe) i els europeus de països pròxims.
Els turistes en general adquireixen les entrades al monestir (una mica més econòmiques per internet) amb temps, podent optar per cinc combinacions de visita.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Ciutat vella Els comerciants del Raval reivindiquen la presència de ‘skaters’
- La successió del Papa Francesc impulsa ‘Cónclave’ a 150 sales de cinema a l'Estat
- El Govern cedeix davant d’ERC i fragmentarà la injecció de més recursos per tenir estabilitat sense pressupostos
- En delictes de furts lleus El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència
- Guerra a Ucraïna Brussel·les defensa la integritat territorial d’Ucraïna davant la proposta de pau de Trump
- ALERTA DELS METGES Més del 90% dels nens d’entre 4 i 10 anys supera el límit d’exposició a les pantalles: «És molt perillós»