BCN torna a limitar horaris de bars, súpers i terrasses en el Primavera

Com ja es va fer per primera vegada el 2023, l’Ajuntament de Barcelona limitarà l’horari de l’hostaleria, les terrasses i els supermercats de 24 hores en l’entorn del Fòrum durant els dies en què se celebra el Primavera Sound, del 29 de maig al 3 de juny. Les restriccions es justifiquen per prevenir que els espectadors es concentrin abans i després dels concerts als locals situats sota les vivendes i per fer botellon, a risc de pertorbar el descans i el son dels veïns.
La directriu és idèntica a la de l’any passat. Els súpers 24 hores –proveïdors habituals d’alcohol per beure al carrer– "hauran d’estar tancats al públic i no podran portar a terme cap activitat de venda entre les 22 i les 8 hores, entre el 29 de maig i el 3 de juny", va informar el consistori ahir.
Al seu torn, bars i restaurants retardaran l’obertura entre el 31 de maig i el 2 de juny fins a les vuit del matí, dues hores més tard del que solen tenir autoritzat. L’ajuntament procura així posar distància entre l’obertura dels locals i l’hora de sortida del recinte del Primavera Sound després de les últimes actuacions, que s’allarguen fins a les sis del matí entre el 30 de maig i l’1 de juny. El propòsit és dissuadir el públic de quedar-se a la zona per prolongar la festa.
Notícies relacionadesQuant a les terrasses, podran muntar a partir de les vuit del vespre i hauran de desmuntar-se a les 23 hores, del 29 de maig al 3 de juny. L’ordenança municipal estableix que, d’ordinari, es poden mantenir instal·lades fins a les dotze de la nit de diumenge a dijous i fins a la una, els divendres i vigílies de dies festius.
Les restriccions s’estendran pels carrers delimitats per Sant Raimon de Penyafort, Litoral, Selva de Mar, Pallars i Ferrer Bassa. L’ajuntament al·lega que dicta la resolució "sobretot per raons d’ordre públic i convivència amb els veïns" del Fòrum.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Previsió meteorològica Una vintena de comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per intensitat de pluja
- Nous títols i temporades Les 11 sèries que no et pots perdre aquest abril
- Investigació científica L’Hospital del Mar descobreix per què el càncer de pàncrees és tan agressiu
- Futbol El Barça no tornarà a l’Spotify Camp Nou per al Gamper i espera poder tornar per començar la Champions
- Indemnització rècord El Suprem eleva fins als 3 milions més interessos la indemnització pel dany neurològic causat per negligència mèdica en un part
- Educació a Catalunya Educació manté els canvis a batxillerat: fusions en ciències i cau el pes del TR
- Recuperació editorial El conte de Vargas Llosa que dona les claus de la seva ruptura amb Isabel Preysler
- Turisme Els jubilats amb les pensions més baixes podran viatjar amb l’Imserso per una tarifa plana de 50 euros
- Relació entre empresa i societat La pime, el 99,8% del teixit empresarial, reclama més atenció pel seu pes i impacte local.
- El repte de les empreses: generar riquesa, però també guanyar reconeixement