SERVEI
L’ambulància municipal de l’Hospitalet torna a estar operativa

La ambulancia municipal INDIA, en la Festa de la familia, el pasado domingo.
L’ambulància municipal de l’Hospitalet està operativa des de dissabte passat 4 de maig a les dues del migdia després de setmanes d’intenses negociacions i protestes per part de treballadors i agents de la Guàrdia Urbana del municipi. "Sembla que quan hi ha voluntat política es troben solucions. Enhorabona, companys, les vostres reivindicacions han obtingut el seu fruit", celebraven des del sindicat de policies locals i mossos de l’Hospitalet SPL-CME GU.
INDIA, com és coneguda aquesta unitat mòbil que atén emergències sanitàries les 24 hores, tot just va estar tres dies estacionada sense poder prestar servei a la segona ciutat catalana. Tot i que existia un tema econòmic de fons perquè l’última adjudicatària, Falck VL Servicios Sanitarios, declarava pèrdues acumulades, aquest mai va ser l’escull principal, almenys segons fonts municipals. Si es van complicar les negociacions va ser per qüestions més aviat burocràtiques, asseguraven les dues parts a EL PERIÓDICO.
La fórmula acordada
Notícies relacionadesFonts municipals expliquen que l’acord va arribar quan van confirmar que legalment podien "prolongar" el contracte vigent "un màxim de cinc mesos", i que continuen esperant per part de la Generalitat que acrediti "la competència" municipal en aquest servei de "transport sanitari urgent" per poder licitar un nou contracte.
Respecte a l’increment de pressupost sol·licitat per l’empresa al·legant pèrdues principalment per l’entrada en vigor d’un nou conveni, les dues parts han arribat a l’acord de mantenir durant aquest període els 29.000 euros mensuals que s’estaven pagant amb el compromís de l’ajuntament de, prèvia auditoria externa passats aquests cinc mesos, "cobrir les pèrdues" que pugui demostrar l’empresa.
- Nadons de 80 països ja mosseguen fruites i verdures de cautxú creades per dues germanes barcelonines
- El 2030 IMATGES | Així seran les noves estacions de l’L8 de FGC a l’Eixample
- Previsió meteorològica Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
- Sentència inèdita Un jutge de Madrid veu errors en la loteria de Nadal del 2021: números cantats que no van constar en la llista de premis
- Literatura llatinoamericana Jaime Bayly retrata les misèries sexuals de Vargas Llosa i García Márquez a ‘Los genios’
- El Govern ultima la norma contra els "megacentres" de menors migrants
- ERC i els Comuns ja negocien amb Illa un altre suplement de crèdit
- El PSOE acota els atacs a Alegría a una estratègia d’"assetjament" de la dreta
- Montoro afirma que l’única operació Catalunya que coneix és el FLA
- Ábalos rebat al Suprem les tesis de l’UCO sobre les seves propietats