El museu viral de Belén Esteban

És la safareig viral de la setmana: l’enuig de la princesa del poble amb Berto’s. El restaurant va acabar enviant un repartidor amb bandera blanca al nou ‘Sálvame’.

El museu viral de Belén Esteban
5
Es llegeix en minuts
Ana Sánchez
Ana Sánchez

Periodista

ver +

No es veia tanta expectació des dels temps de la melmelada de Ricky Martin. És el safareig viral de la setmana. La xafarderia de les revistes: "Belén Esteban, en peu de guerra". Els tambors ressonen per Google. L’enuig exprés de la princesa del poble va superar els 2 milions de visualitzacions en tot just un dia. "A mi que no m’homenatgin, jo tinc els meus drets d’imatge", va escopir davant els micros més indignada que si parlés de Mediaset. Ja es veia venir que es muntaria un sidral: la polèmica va amb milaneses. ¿L’últim capítol del culebró rosa? Berto’s, el restaurant que li ha dedicat un museu a Barcelona, va acabar interrompent el directe del nou Sálvame amb un repartidor amb bandera blanca i milaneses per a tot l’equip.

És la nova destinació de pelegrinatge deluxe. El "planàs" tiktoker que ja han viralitzat tots els influencers de Barcelona. Un museu de Belén Esteban, sí. És la decoració temàtica de l’últim Berto’s Milanesa, al SOM Multiespai (Rio de Janeiro, 42). Hi ha qui ja el considera "l’Apple Store del poble pla". Es va fer viral en menys del que es triga a dir "jo per la meva filla, maaato". La inauguració oficial –dissabte– va tenir una cua de 600 persones (les van comptar). Hi ha qui estava esperant a la porta tres hores abans.

Té tot el que una aspirant a princesa del poble pot desitjar: un tron amb catifa vermella, pàgines del cor fins on arriba la vista i les millors baralles de Sálvame al bany. Hi ha una tele per lavabo. L’Esteban en format selfie (la foto a mida real que rebia els clients) l’hi van robar fa uns dies. Hi deu haver 600-700 retalls originals emmarcats: 20 anys de titulars roses. Hi ha molt neó amb frases immortals, zona torera en honor a l’ex Jesulín, amb el tigre Currupipi inclòs, i fins i tot una minicaseta d’aires andalusos on es pot recordar l’amor couché d’Ambiciones. En dues paraules: "Im pressionant".

Era d’esperar que a l’Esteban se li omplís el TikTok del museu viral. Dimarts va explotar davant els micros. "Hi ha gent donant-me l’enhorabona per la milanesa. Aquest restaurant no és meu –va haver de desmentir–. Jo la milanesa la faig a casa meva". L’enuig viral de Belén porta 2,5 milions de visualitzacions només a TikTok. Dimecres va tornar a treure el tema a l’estrena de Ni que fuéramos Shhh, el nou Sálvame del canal Quicky (a Youtube i Twitch). I dijous va interrompre el directe un repartidor amb milaneses i bandera blanca. "Diu que no és seu, però podria ser-ho", li responen els socis de Berto’s Milanesa. "¿T’imagines obrir museus amb Belén per tot Espanya? Seria un somni".

Alberto Bonhomme i Borja Ballesté, dos dels socis de Berto’s, encara estan assimilant el terratrèmol deluxe. Fins i tot els hi ha trucat la Patiño en directe. Just estaven fent-se les fotos per a aquest article. Van veure la trucada tard. "Hem fet això perquè l’admirem". Ho diuen sense to de sarcasme. Quan es mori Alberto, en comptes d’una pel·li de la seva vida, ell segurament veurà una filera de retalls de premsa de l’Esteban. N’ha enganxat –detalla– gairebé un miler. "Quina il·lusió que sàpiga qui som –afegeix Borja–. I que li hagi arribat, perquè hem intentat contactar-hi de mil maneres". "Si ella vol –proposa Alberto–, podríem obrir junts museus per tot Espanya. Seria un somni fet realitat. Tant de bo la meva àvia visqués per veure-ho, que era molt fan de Sálvame".

El culebró rosa va començar setmanes abans de la inauguració del restaurant museu. "Em van donar el contacte del que se suposava que era el seu mànager –recorda Alberto–. El telèfon no me’l va agafar, i li vaig enviar un e-mail". L’objectiu era contractar amb Belén Esteban per al bolo. "Jo li vaig explicar: ‘Hem muntat un museu, hi ha portades de revistes una mica representatives de la seva trajectòria, hem fet el joc de decorar el restaurant amb això, veniu a la inauguració’".

Van insistir al compte d’Instagram de la tertuliana –"òbviament ni ho va llegir"– i van contactar amb l’empresa que distribueix les seves patates (Sabores de la Esteban, les han començat a vendre al Berto’s per completar el kit temàtic). També es van posar en contacte amb la productora del nou Sálvame. "Els vaig dir: ‘¿Per què no fem una alguna cosa junts o algun programa aquí en directe? Nosaltres estem oberts a fer qualsevol cosa divertida". Li van respondre per WhatsApp, detalla Alberto: "Em van dir: ‘Ens diem dilluns, que segur que podem fer mil coses. Mil ganes’". Això va ser dissabte passat.

Milaneses en so de pau

Dilluns li va trucar un número desconegut: "Hola, soc Belén". Belén Esteban, sí. Es va queixar perquè no l’havien avisat. "Jo li vaig dir: ‘Dona’m un segon, que t’ho explico’ –recorda Alberto–, però em va penjar ràpid. ‘Bé, bé, ja parlarem amb els advocats’ o ‘ja et contactarà la meva gent’, va dir. Ara entenc per què". Al nou Sálvame, la tertuliana va confessar que pensava que gravaria la trucada. "Va ser surrealista –somriu Alberto–. Era el meu aniversari".

Notícies relacionades

"Estem encantats –agraeixen ara els socis de Berto’s– de la publicitat que ens ha fet". Van acabar interrompent el directe del programa amb un repartidor en so de pau. La tertuliana va acceptar les milaneses amb sornegueria publicitària. "Ja que no m’heu demanat permís –li va dir al repartidor–, vull que sigueu anunciants del meu programa". "Negociem-ho", recullen el guant els socis.

Ja és el cinquè museu exprés que obre a Barcelona dedicat "als personatges més vividors de la història". L’art de viure, així els anuncien. Són exposicions gag que s’ingereixen al fast food a la cadena Berto’s Milanesa. Ja n’hi ha del rei emèrit, Maradona, Julio Iglesias i Laporta. Tenen fotos de mida real per a selfies i titulars d’antiquari que semblen trets d’El Mundo Today.