La renovació de vies a l’L4 tornarà a tallar la línia el 2025

Metro Trinitat Nova

Metro Trinitat Nova / Ricard Cugat

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Qualsevol reforma ferroviària sol portar com a efecte col·lateral, tret que es pugui treballar només de nit, el tall del servei durant un temps determinat. Que els ho preguntin als usuaris de l’R3 de Rodalies amb el desdoblament de vies. O als viatgers del centenari metro de Barcelona, una infraestructura que es va modernitzant segons el marge que donin els pressupostos i la urgència de la mateixa xarxa. L’L4 tornarà el 2025 a ser objecte de la reforma de vies, concretament al tram entre Maragall i Trinitat Nova.

Són una mica més de tres quilòmetres d’intervenció (per tant, sis quilòmetres de vies, entre els dos sentits) i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) acaba de licitar les obres per valor de 16 milions d’euros. El pla no preveu només l’actualització dels raïls, també s’intervindrà en la desviació de l’enllaç amb l’L5 a Maragall i es milloraran les fuites d’aquesta estació i les de Via Júlia. La fase 1 del projecte, prevista per a la Setmana Santa del 2025, afectarà el tram entre Llucmajor i Trinitat Nova, mentre que el de l’estiu (al juliol i l’agost) interromprà el pas de trens entre Joanic i Trinitat Nova.