Soho House obrirà al Tibidado el seu segon club social

El famós hotel del Gòtic guanyarà un espai per als seus membres locals a la Torre Bernat i Creus, amb piscina, spa, gimnàs i restaurants.

Soho House obrirà al Tibidado el seu segon club social
2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Fa gairebé vuit anys que l’hotel Soho House va debutar al barri Gòtic a Barcelona i oferia un club privat només per a socis que es va convertir en la sensació del moment. Però lluny de ser un fenomen efímer, el projecte va arrelar a la ciutat i ara registra més de mig any de llista d’espera per poder convertir-se en un dels seus membres. Per oferir més i millors instal·lacions als seus usuaris (la marca prefereix preservar les seves xifres locals), han adquirit la centenària Torre Bernat i Creus del Tibidabo, que l’any vinent es convertirà en el seu segon club social a la ciutat, amb una oferta hedonista que inclou piscina exterior de 18 metres, spa, gimnàs, restaurants i esdeveniments socials. El segell, fundat a Londres el 1995, suma uns 200.000 socis arreu del món, alguns dels quals tenen accés a les instal·lacions de Soho House als països on operen. Però a cada ubicació prevalen els usuaris locals, com a Barcelona, on la porta d’accés (quota a part) és un comitè de selecció que prioritza les ments creatives i el talent.

El nou emplaçament a l’avinguda del Tibidabo es dirà Barcelona Pool House, per la superpiscina que l’encapçalarà. Es tracta d’una casa familiar projectada el 1906 pel mestre d’obres Josep Masdéu. Salvador Andreu Grau (el doctor Andreu) va impulsar la urbanització de la falda de la muntanya, dirigida a potencials residents de la zona alta. Va cedir dos solars a Manuel Bernat Rovira i Joaquim Creus Grau, pintors i decoradors propietaris de Bernat i Creus, amb la idea que promoguessin dues edificacions i només després de la seva venda li paguessin els terrenys. La cotitzada Torre Bernat i Creus ha sigut adquirida ara per Soho House, que ha iniciat un procés de rehabilitació per convertir-la en el seu nou club, i consolidar així la tendència de creixement d’aquest tipus d’espais a la ciutat.

Comunitat en 85 ciutats

Notícies relacionades

La marca compta amb un hotel a la plaça del Duc de Medinaceli i amb un altre establiment (Little Beach House) al Garraf, en aquest cas amb 17 habitacions també. Però en la nova aventura a Barcelona les instal·lacions es limitaran a l’ús de club social, centrades en el benestar i amb una gran zona enjardinada. El director general al sud d’Europa, al capdavant dels projectes barcelonins, Richard van Batenburg, assenyala que en l’actualitat els seus membres locals sumen tant autòctons com expats, integrats al que vol ser una comunitat global i diversa. Tot i que la marca té 43 cases o hotels (ha anunciat una nova obertura a Madrid), la seva xarxa de membres inclou 85 ciutats arreu del món.

El mateix responsable avança que l’espai oferirà dues opcions gastronòmiques, un restaurant més informal i un altre on se succeiran propostes temporals amb xefs convidats.