REURBANITZACIÓ
La Rambla inicia la segona de les cinc fases d’obres
Des d’ahir, cap vehicle pot circular en sentit descendent, mentre que la circulació en sentit ascendent queda limitada.
La Rambla de Barcelona avança en la seva reforma per convertir-se en un passeig més verd i per als vianants. Les obres de reurbanització van entrar ahir en la seva segona fase. Per acabar el projecte serà necessari completar un total de cinc fases, i l’alcalde Jaume Collboni ha promès que s’acabaran en la meitat del temps previst: el 2027, quan inicialment anava a ser el 2030. Si es compleixen les previsions, l’obra, d’incommensurable importància per a la ciutat, acabaria poc abans de finalitzar l’actual mandat i les pròximes eleccions municipals.
La reforma de la Rambla és un esperadíssim projecte que es va retardar durant anys. Tot i que l’ajuntament li va donar llum verda el 2016, els treballs no van començar fins al 2022. En total, està previst que la remodelació costi 55,6 milions d’euros.
La primera de les cinc fases se centra en el tram de la Rambla comprès entre Colom i Santa Madrona, una zona que encara no està acabada i que el consistori preveu finalitzar al juliol. Mentrestant, ahir es van iniciar simultàniament les obres en els altres quatre trams que falten: de Santa Madrona a Arc del Teatre; d’Arc del Teatre a Liceu; de Liceu a Portaferrissa i de Portaferrissa a Canaletes.
En els primers 10 mesos, les obres afectaran la calçada i la vorera lateral del costat del Gòtic; durant els 10 mesos següents, la calçada i vorera lateral del costat del Raval; i en els últims 12 mesos s’actuarà al passeig central, que es dividirà en trams per garantir el pas de vianants.
Afectacions a la mobilitat
Hi haurà talls de trànsit. Cap vehicle pot circular per la Rambla en sentit descendent (cap al mar), mentre que la circulació en sentit ascendent (muntanya) es mantindrà restringida al veïnat, busos, taxis, accés a hotels, aparcaments i distribució de mercaderies.
Notícies relacionadesAixí, s’han habilitat uns passos provisionals de vehicles per donar accés i sortida al veïnat del Gòtic i garantir el pas de vehicles d’emergències i la distribució de mercaderies. Per ara, s’han instal·lat quatre passos que creuen el passeig central a l’altura dels carrers Portaferrissa, Boqueria, Ferran i la plaça Reial, i també se’n contempla un altre d’eventual al carrer Escudellers. Un nou esquema de mobilitat que es mantindrà durant els primers mesos, i posteriorment "s’anirà adaptant a les necessitats que requereixi el desenvolupament de les obres".
El transport públic també es veurà afectat. D’aquesta manera, les línies V13, 59 i N9 modificaran el seu recorregut. La línia 59 continuarà circulant per la Rambla en sentit ascendent, però de baixada anirà per Via Laietana. La V13 i la N9 tindran la seva parada d’origen i final a la plaça de Catalunya.
- De l’avís a Vinícius a la filtració al City
- El temporal descarrega a València i Albacete i causa set desapareguts
- LA GALA DE LA PILOTA D'OR ¿Com es va blindar Aitana Bonmatí?
- Mapes Aquesta és la zona zero de València on ha colpejat la pitjor dana del segle
- Begoña Gómez, imputada per apropiació indeguda i intrusisme