Un reclam per a les botigues i bars

Milers d’espectadors de la gran festa de la F1 a Barcelona van aprofitar per tafanejar als comerços del centre i proveir-se de beguda i menjar als voltants.

Un reclam per a les botigues i bars
3
Es llegeix en minuts
Pol Langa
Pol Langa

Periodista

ver +

El Formula 1 Live Barcelona Road Show va omplir ahir el centre de la capital catalana. I tanta afluència es va traduir en un degoteig constant de petites compres improvisades als voltants. Centenars d’assistents es van proveir de menjar i beguda en quioscos, supermercats i bars de la zona, a més de tafanejar els aparadors dels establiments de moda.

"La gent compra més beguda i menjar que un dia normal", assegurava un empleat del supermercat 24 hores a la Gran Via amb passeig de Gràcia. Coincidia amb Pau Fernández, des d’un dels quioscos: "Jo també he venut més aigües, refrescos i menjar". Els gelats també van triomfar. Ho confirmava Leonis Mendes a la plaça de Catalunya. L’avituallament exprés va guanyar àmpliament la partida a la restauració de taula i forquilla, perquè la gent volia seguir l’exhibició dels cotxes des del carrer. "Amb el que s’ha muntat, és clar que hem tingut més clients", responia el personal d’un McDonald’s, acostumats a les comandes per emportar.

Molta gent, pocs clients

En canvi, al restaurant Tapa Tapa es lamentaven: "Molta gent però pocs clients". "Ha anat per moments. Durant l’esdeveniment estàvem aturats i quan ha acabat ens ha vingut la gent", deia un empleat del Txapela. A l’hamburgueseria Five Guys explicaven: "Una mica abans de començar, el local s’ha omplert de gent que pensava que des d’aquí podrien veure alguna cosa". A Oasis Natural Cooking recorrien a les xifres: estimaven que ahir a la tarda van tenir un 20% més de clients que un dimecres ordinari.

Les boutiques de moda també van notar la tirada popular de la crida del motor, tot i que de manera variada. "Ha funcionat com un reclam. Hem tingut més clients i també gent que venia només a mirar i al final ha acabat comprant", celebrava un dependent de la botiga Adidas. En canvi, "moltíssima menys gent" a Bimba i Lola i a Levi’s i només "un petit pic després de l’esdeveniment" a la botiga de Tommy Hilfiger. "Una mica més d’enrenou però res excepcional", valorava una dependenta del Zara.

Locals de gamma alta oferien atractius als fans del motor, com ara a Hugo Boss Store, que acull un simulador de conducció de cotxes de curses per visibilitzar el seu patrocini a l’escuderia Aston Martin i a més va programar una activitat privada.

Las associacions de comerciants estaven contentes. Barcelona Oberta va assenyalar: "L’impacte s’ha notat a l’acabar, quan molta gent ha aprofitat per entrar a les botigues". "Ha sigut un èxit aclaparador, brutal, total...", aplaudia Lluís Sans, president d’Amics del Passeig de Gràcia. "No ha sigut un dia per fer caixa, sinó per disfrutar i promocionar Barcelona... És com quan muntes una festa a la teva botiga, aquell dia no vens gairebé res, ¡però ja faràs caixa un altre dia!", explicava un Sans que defensa aquest escenari davant alternatives com Montjuïc, tot i que exigís més talls de trànsit: "La F1 junt amb el modernisme és una imatge molt més potent".

Notícies relacionades

Fins als límits

El govern de Jaume Collboni (PSC) defensa que l’acte pretenia acostar la F1 al públic barceloní que normalment no va al circuit de Montmeló. "Salta a la vista que el passeig estava ple de gom a gom de famílies que han vingut a veure un gran espectacle, en cap cas tenim en ment que això comporti o generi turisme", va defensar el regidor d’Esports, David Escudé, que hi va anar junt amb el tinent d’alcaldia Albert Batlle. Sobre la protesta que segons la Guàrdia Urbana va congregar unes 400 persones, Escudé va dir: "Qualsevol gran esdeveniment a la ciutat, fins i tot uns Jocs Olímpics, és normal que també generi un corrent d’opinió contrària".