Els dispositius no estan adaptats per caçar els ‘fittipaldis’

Els dispositius no estan adaptats per caçar els ‘fittipaldis’
1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

No interpreteu el que segueix com una invitació a córrer per evitar una multa. És, simplement, la constatació d’un fet curiós. Resulta que les càmeres de la zona de baixes emissions (ZBE) tenen un munt de característiques tècniques. Entre els requisits a les empreses que les instal·len està, com és obvi, el de poder captar les matrícules. Però passa que una de les demandes té a veure amb la velocitat: "Els vehicles monitoritzats han de poder ser detectats fins a velocitats de 150 quilòmetres per hora per a dos carrils de circulació", diu l’últim concurs públic convocat per l’AMB per col·locar 12 noves càmeres. Altres concursos similars vinculats al paraigua ambiental, a Tarragona o Viladecans, eleven l’aposta fins als 180 km/h o els 250 km/h. En resum: els bòlids bruts poden eludir la justícia ambiental.

Es pot interpretar com un truc per entrar en una ZBE amb un cotxe contaminant sense etiqueta ambiental de la DGT. Però, més enllà de ser una imprudència, la sanció per circular a aquest ritme (si ens caça un radar, i aquests no fallen) serà molt superior, a més de la pèrdua de punts del carnet al tractar-se d’una falta molt greu, ja que els cartells del paraigua ambiental, per ara, coincideixen amb l’accés a zones urbanes on, a tot estirar, es pot circular a 50 km/h.

Notícies relacionades

Els retratats

També és veritat que, si feu una ullada a l’hemeroteca, trobareu autèntics fittipaldis (pilot de F1 brasiler dels 70) als quals els és igual jugar-se la seva vida. O el que és fins i tot pitjor: la dels altres. El 2010, un conductor va ser caçat per l’implacable radar de la Via Augusta a 152 km/h. El desembre passat, la mateixa càmera va agafar un altre temerari que entrava a Barcelona per la C-16 a 123 quilòmetres per hora. Hi ha bolquets de notícies similars. I no, no val l’excusa que era de matinada i no hi havia gairebé ningú.