Adif licita la duplicació de vies entre Castelldefels i el Prat
![Adif licita la duplicació de vies entre Castelldefels i el Prat Adif licita la duplicació de vies entre Castelldefels i el Prat](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/c8301471-7b17-480b-aaa4-01cc7816489f_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
El Govern acaba de licitar la redacció d’un projecte de summa importància per millorar la fluïdesa i la fiabilitat dels trens que van i venen del sud. Es tracta de la duplicació de vies entre Castelldefels i el Prat, un projecte fonamental per a diferents línies de Rodalies i Regionals, però també un pas endavant per a la consecució del futur metro del delta del Llobregat, el traçat que ha d’unir Castelldefels i Sant Boi per després donar peu a un nou túnel ferroviari que travessi Barcelona i que permeti suavitzar la congestió de les galeries de plaça de Catalunya i Aragó.
El concurs públic, amb un pressupost de licitació de quatre milions d’euros, permetrà establir les bases per col·locar dues vies en aquest tram, que se sumaran a les dues ja existents. Només aquest procés, el de redactar el projecte, requerirà tres anys de treball.
Aquesta actuació, va assenyalar ahir el Ministeri de Transports a través d’un comunicat, duplicarà la capacitat de la xarxa d’un trajecte que registra la densitat de trànsit més gran al corredor sud de la xarxa ferroviària de l’entorn de Barcelona. El tram entre la capital catalana i Sant Vicenç de Calders per la línia de la costa és el corredor de mitjana distància que més viatgers registra de la xarxa d’ample convencional a Espanya.
Notícies relacionadesMenys problemes
Col·locar dos passadissos més permetrà evitar encreuaments i coincidències entre els Rodalies (R2) i els Regionales (R13, R14, R15, R16 i R17). És a dir, els segons, que tenen les parades molt més espaiades, podran esquivar els primers, que s’aturen a totes les estacions. Daniel Pi, portaveu de l’associació Promoció del Transport Públic (PTP) considera "fonamental" poder duplicar les vies. "Perquè així que s’han anat posant més trens, els problemes s’han multiplicat al quedar bloquejats els Regionales per l’elevada freqüència dels Rodalies".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Crònica rosa L’adeu d’Escassi i la il·lusió de Victòria Frederica
- Investigació per presumpta corrupció El rector declara que Gómez el va trucar perquè anés a la Moncloa
- RESOLUCIÓ DEL TSJC Suspensió cautelar de la llei que havia de blindar el català
- L’estabilitat de l’Executiu El Govern creu que el revés del TS a Puigdemont el lliga més a la legislatura
- Un gran pacte desencalla quatre solars clau de l’Eixample