Adif licita la duplicació de vies entre Castelldefels i el Prat

Adif licita la duplicació de vies entre Castelldefels i el Prat
1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Govern acaba de licitar la redacció d’un projecte de summa importància per millorar la fluïdesa i la fiabilitat dels trens que van i venen del sud. Es tracta de la duplicació de vies entre Castelldefels i el Prat, un projecte fonamental per a diferents línies de Rodalies i Regionals, però també un pas endavant per a la consecució del futur metro del delta del Llobregat, el traçat que ha d’unir Castelldefels i Sant Boi per després donar peu a un nou túnel ferroviari que travessi Barcelona i que permeti suavitzar la congestió de les galeries de plaça de Catalunya i Aragó.

El concurs públic, amb un pressupost de licitació de quatre milions d’euros, permetrà establir les bases per col·locar dues vies en aquest tram, que se sumaran a les dues ja existents. Només aquest procés, el de redactar el projecte, requerirà tres anys de treball.

Aquesta actuació, va assenyalar ahir el Ministeri de Transports a través d’un comunicat, duplicarà la capacitat de la xarxa d’un trajecte que registra la densitat de trànsit més gran al corredor sud de la xarxa ferroviària de l’entorn de Barcelona. El tram entre la capital catalana i Sant Vicenç de Calders per la línia de la costa és el corredor de mitjana distància que més viatgers registra de la xarxa d’ample convencional a Espanya.

Notícies relacionades

Menys problemes

Col·locar dos passadissos més permetrà evitar encreuaments i coincidències entre els Rodalies (R2) i els Regionales (R13, R14, R15, R16 i R17). És a dir, els segons, que tenen les parades molt més espaiades, podran esquivar els primers, que s’aturen a totes les estacions. Daniel Pi, portaveu de l’associació Promoció del Transport Públic (PTP) considera "fonamental" poder duplicar les vies. "Perquè així que s’han anat posant més trens, els problemes s’han multiplicat al quedar bloquejats els Regionales per l’elevada freqüència dels Rodalies".