Adif licita la duplicació de vies entre Castelldefels i el Prat

El Govern acaba de licitar la redacció d’un projecte de summa importància per millorar la fluïdesa i la fiabilitat dels trens que van i venen del sud. Es tracta de la duplicació de vies entre Castelldefels i el Prat, un projecte fonamental per a diferents línies de Rodalies i Regionals, però també un pas endavant per a la consecució del futur metro del delta del Llobregat, el traçat que ha d’unir Castelldefels i Sant Boi per després donar peu a un nou túnel ferroviari que travessi Barcelona i que permeti suavitzar la congestió de les galeries de plaça de Catalunya i Aragó.
El concurs públic, amb un pressupost de licitació de quatre milions d’euros, permetrà establir les bases per col·locar dues vies en aquest tram, que se sumaran a les dues ja existents. Només aquest procés, el de redactar el projecte, requerirà tres anys de treball.
Aquesta actuació, va assenyalar ahir el Ministeri de Transports a través d’un comunicat, duplicarà la capacitat de la xarxa d’un trajecte que registra la densitat de trànsit més gran al corredor sud de la xarxa ferroviària de l’entorn de Barcelona. El tram entre la capital catalana i Sant Vicenç de Calders per la línia de la costa és el corredor de mitjana distància que més viatgers registra de la xarxa d’ample convencional a Espanya.
Notícies relacionadesMenys problemes
Col·locar dos passadissos més permetrà evitar encreuaments i coincidències entre els Rodalies (R2) i els Regionales (R13, R14, R15, R16 i R17). És a dir, els segons, que tenen les parades molt més espaiades, podran esquivar els primers, que s’aturen a totes les estacions. Daniel Pi, portaveu de l’associació Promoció del Transport Públic (PTP) considera "fonamental" poder duplicar les vies. "Perquè així que s’han anat posant més trens, els problemes s’han multiplicat al quedar bloquejats els Regionales per l’elevada freqüència dels Rodalies".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet