Un mercat gastronòmic culmina la renovació del Maremagnum

El Time Out Market, que obrirà les portes demà divendres, integra 14 cuines i 4 bars per a 1.123 comensals en una planta de 5.250 metres quadrats. El propòsit del nou espai és seduir el públic barceloní malgrat el seu emplaçament al peu de la Rambla.

Un mercat gastronòmic culmina la renovació del Maremagnum
4
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

De la tapa de barri amb tradició al platillo d’un xef amb dues estrelles Michelin, passant pel fast food de qualitat. Tot en un mateix espai. La selecció d’alguns dels més destacats bars i restaurants de Barcelona en diferents especialitats que integren el nou Time Out Market Barcelona aixecarà el teló demà, després d’una inversió de 13 milions d’euros. En 5.250 metres quadrats de la segona planta del centre comercial Maremagnum es despleguen 14 cuines de la ciutat (inclòs un restaurant de servei complet) i quatre bars (dos interiors i dos exteriors) que a més posen la guinda a la renovació del centre comercial del Moll d’Espanya l’últim any.

Des de Time Out Media a Espanya adverteixen que "no serà una trampa per a turistes", sinó que el nou mercat gastronòmic apunta directe al mateix propòsit que el recinte que l’acull al Moll d’Espanya, que és seduir el barceloní malgrat el seu emplaçament a peu de la Rambla.

Gràcies a la reforma general del Maremagnum –que ha ascendit a 18 milions més i encara està portant a terme la propietat, el grup Klépierre–, els visitants descobriran que el nou edèn gastronòmic disfruta ara d’un accés directe des del carrer per unes escales mecàniques. A més, el centre comercial ha guanyat més de 600 metres quadrats a l’ampliar-se a la cara nord, i ha renovat paviments i part de la coberta.

Just en aquesta segona planta es distribueixen els locals gastronòmics que componen el Market, les barres dels quals marquen la ruta foodie seguint el perímetre. Al centre se situen les 1.123 cadires amb les seves corresponents taules altes allargades per compartir espai amb altres comensals. La planta, "·per assaborir Barcelona", com proclama la directora de Time Out Market, Sílvia Nuri, es remata amb dues terrasses, en una de les quals s’ubica la gran barra de la cocteleria Paradiso.

La vocació del projecte és aglutinar una selecció culinària de cada ciutat on s’impulsa, complementada també amb una oferta cultural. L’invent va néixer a Lisboa el 2014, i s’ha anat estenent a Nova York, Montreal, Dubai i Ciutat del Cap, entre altres urbs. Ara ultima més obertures a Osaka, Budapest i Vancouver.

A la capital catalana el seu repte serà mirar d’atraure el públic local, afegeix Nuri, perquè disfruti del que es cou a la seva pròpia ciutat en un mateix espai. Per aquesta raó, a Barcelona les pissarres amb els plats de cada un dels locals figuren en primer lloc en català i, a sota, en castellà. Per accedir al menú en anglès s’ha de descarregar un QR.

El nou mercat s’estrena divendres a les dotze, però durant 364 dies a l’any (excepte per Nadal) obrirà de les deu del matí fins a la mitjanit, tot i que la cocteleria funcionarà fins a la una de la matinada. El tíquet per comensal serà molt variable segons la gana i l’elecció, des de la tapa més assequible a mitjanes de vedella rostides al moment o mariscades.

L’alineació final d’operadors depenia al final que aquests poguessin afrontar la inversió en el projecte i el lloguer de l’espai, de moment per quatre anys. S’hi aglutinen des de talents emergents fins a figures consagrades, emfatitzen. A Barcelona el mix l’integren les propostes de dos xefs amb dues estrelles Michelin cada un, Jordi Artal (de Cinc Sentits) i Fran López (de Xerta), les carns i brasa de Darvaza, el nou talent creatiu dels cuiners i impulsors de BaLó, els arrossos de Can Ros Barceloneta, la cuina de mercat de Casa Amàlia, la mexicana de Xuba Tacos (liderada pel xef Antonio Sáez, també amb currículum estrellat), el marisc (del clàssic a propostes creatives) de RiasKru, les tapes de sempre del Bar Nuri, l’elegant receptari català de Casa Guinart amb Óscar Manresa, les pizzes de La Balmesina, les hamburgueses de La Real Hamburguesería, la japonesa de Monster Sushi, les postres de Bubó, els cafès de Café de Indias, els còctels de la premiada Paradiso, les delikatessen del Colmado Múrria i dos bars.

Pel que fa a l’oferta complementària, hi haurà una intensa programació cultural tot l’any, asseguren. Anuncien talent local (actuacions els dijous a la nit), dj els dissabtes a la nit i el pla Just for your Kids per a famílies els caps de setmana. També s’hi han instal·lat diversos murals a càrrec d’artistes locals. L’aposta inclou un espai per celebrar esdeveniments i un estudi de pòdcast.

La transformació

Notícies relacionades

Després d’un any d’obres, el Maremagnum encarrila el final dels treballs de renovació, que dins del recinte culminaran a finals de la tardor, quan es completin algunes millores estètiques. No obstant, l’any vinent encara hi haurà altres actuacions a l’exterior que liderarà el Port de Barcelona

Tot i que alguns locals es veuen encara buits a la planta baixa, els nous operadors ja tenen en marxa les seves obres i s’estan tancant alguns contractes finals, de manera que en els pròxims dies ja només quedarà disponible un 3% de l’espai comercial. El recinte sumava entre 11 i 12 milions anuals de visitants abans de la pandèmia, però gràcies a les noves botigues, a l’impuls del mercat gastronòmic i a les millores desenvolupades esperen superar els 15 milions a partir de l’any vinent.