"Tornaré a agafar-lo abans que s’ompli de turistes"

Veïns i jubilats van participar ahir de l’estrena oficial del bus nàutic de Barcelona, que uneix el moll de Drassanes amb el de Llevant del Port Vell en un recorregut de 10 minuts.

"Tornaré a agafar-lo abans que s’ompli de turistes"
4
Es llegeix en minuts
ALBA ZAPLANA

El nou servei de bus nàutic del Port Vell de Barcelona va obrir ahir al públic amb una notable afluència local. La primera jornada va destacar per la quantitat de barcelonins curiosos, majoritàriament jubilats, que es van acostar a conèixer el funcionament d’aquest nou mitjà de transport. El bus nàutic pretén facilitar l’accés als espais de la Nova Bocana a l’unir, en un recorregut de 10 minuts, els molls de Drassanes i de Llevant.

"És com una caixa de regal que flota", comenta la Rosa Maria Vila (73 anys) al veure per primera vegada l’acolorit catamarà Ecocat Dos, pintat per l’artista Okuda. Malgrat ser el germà petit de l’altre vaixell en funcionament, l’Ecocat Tres, és l’únic que va sortir ahir a navegar. Tot i així, la seva capacitat va ser suficient per als passatgers que s’hi van acostar el matí d’estrena. A les 10 del matí eren poques les persones que esperaven el seu torn per embarcar-se al Portal de la Pau. La Rosa Maria era una d’elles i confessava que la seva motivació principal per pujar al vaixell era l’import del bitllet.

El preu dels trajectes d’aquestes embarcacions és un dels elements més atractius del servei. El bitllet d’anada i tornada té un preu general de 2,85 euros, que per als més grans de 60 anys, menors de 30 i persones amb discapacitat o mobilitat reduïda es redueix a 2,28 euros. Els menors de 4 anys viatgen de manera gratuïta.

Per Albert Amargós (67 anys), viatjar "disfrutant del vent" que acaricia la pell no té preu. Tot i que li va encantar l’experiència, comenta que li hauria agradat poder provar l’altre vaixell, que té una zona descoberta a la part posterior en la qual disfrutar del passeig amb vistes més panoràmiques. Igualment, va assegurar Amargós, hi tornarà una altra vegada "abans que s’ompli de turistes": creu que no trigaran gaire a adonar-se que el bus nàutic "és molt més barat que Las Golondrinas", tot i que les rutes siguin diferents.

Barco equivocat

Ahir van ser pocs els turistes que van utilitzar el servei, i la majoria dels que hi havia a la cua per comprar entrades s’havien equivocat de vaixell. Els protagonistes de la jornada inaugural van ser els residents de la capital catalana, com la Montse Marta (54 anys), veïna de Sants, que va gairebé cada diaa la platja de Sant Sebastià en bici. "Avui vinc per passejar-m’hi amb el vaixell, però només per provar, perquè surt car", va dir la Montse, ja que el fet que el servei no estigui integrat en la xarxa de transport públic de Barcelona el converteix per a ella en una experiència puntual.

El que va semblar no ser puntual va ser el catamarà, que a les 10.30 del matí ja hauria d’haver atracat al moll de Drassanes per recollir els passatgers. No obstant, l’espera es va allargar sense previ avís als passatgers de mig matí. "Puntuals no són; a veure si ja s’ha avariat el primer dia", ironitzava la Montse.

"Si tenen aquest ritme, s’acabarà convertint en una atracció turística, com tot", pronosticava Imanol Ossa (57 anys), originari del País Basc però amb 40 anys de residència a Barcelona. Havia comprat un bitllet d’anada i tornada perquè volia anar a la platja, però després se’n va penedir, ja que si el vaixell es retardava més no arribaria a temps a la feina. "En fi, ens relaxarem, que és dia de platja", sospirava Ossa.

Opció per als treballadors

Segons van confirmar treballadors d’Alsa –l’empresa adjudicatària del bus nàutic– a aquest mitjà, està previst que els vaixells surtin de Drassanes amb una freqüència d’uns 15 minuts. Tot i que ahir l’espera havia de ser de mitja hora perquè només hi havia un vaixell operatiu, el catamarà no va atracar al moll de Drassanes fins a les 10.45. Quan va recollir els passatgers que esperaven ansiosament la seva arribada, va trigar deu minuts més a salpar.

Notícies relacionades

El bus nàutic aspira també a ser un mitjà de transport per als treballadors del port, que trigarien menys a desplaçar-se per la zona. Ossa advertia que, si retarda sovint, la utilitat per als treballadors portuaris serà escassa. No obstant, Jaume Bosch (24 anys), que treballa com a fotògraf naval, explicava que a ell el servei li serà molt útil per moure’s pel Port Vell i afirmava que l’utilitzarà freqüentment. "El bus nàutic em va genial perquè normalment he d’agafar tres busos i trigo 40 minuts per fer aquest recorregut", deia Bosch, emocionat per pujar per primera vegada al catamarà.

A més, deia que el preu és bastant assequible i que val la pena pagar-lo pel servei ofert. Amb un abonament mensual de 40 euros es mirarà de fidelitzar, precisament, el públic laboral. Malgrat el seu optimisme, Bosch vaticinava que de cara a l’hivern el vaixell serà més aviat fantasma, ja que sno hi haurà gairebé turistes. Cap a les 12 del migdia el moll de Drassanes començava a rebre més curiosos, però la cua per embarcar-se a l’Ecocat Dos continuava sent curta.

Temes:

Sants Barcelona