18 nous autobusos endollables per a la xarxa metropolitana

Santa Coloma de Gramenet va acollir ahir la presentació dels 18 nous autobusos elèctrics de la xarxa metropolitana que ja circulen a l’àrea del Barcelonès Nord, a les ciutats de Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Sant Adrià, Barcelona, Tiana i Montgat.
En paraules de l’alcaldessa de Santa Coloma, Núria Parlón (PSC), la ciutat s’ha implicat i corresponsabilitzat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’Agenda 2030. "I continuem aplicant mesures per revertir els efectes del canvi climàtic, per afavorir una mobilitat més respectuosa amb el medi ambient i amb la salut de la ciutadania", va apuntar la regidora.
Els busos presentats compten amb finançament dels fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la UE amb els fons Next Generation. En els pròxims mesos, l’AMB ha anunciat que se sumaran més vehicles nous a la flota del bus metropolità, fins a arribar a 100 aquest 2024. D’aquests, 39 seran totalment elèctrics, per la qual cosa, si s’afegeixen als busos elèctrics que ja estaven en circulació, la flota de zero emissions del bus metropolità de l’AMB serà de 84 autobusos. "El Barcelonès Nord és una àrea amb serveis històrics de bus metropolità, i així ho demostra el 14% d’increment de la demanda durant el primer quadrimestre d’aquest any, un increment prou notable respecte al 2023. Per aquesta raó és tan important posar en circulació aquests nous busos elèctrics, que ens ajudaran a aconseguir una flota més sostenible", va explicar el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Carlos Cordón (PSC).
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Audiència Provincial de Madrid Carlo Ancelotti serà jutjat dimecres per un frau fiscal de més d’un milió d’euros
- MOBILITAT SOSTENIBLE Barcelona perd 500 bicicletes d’ús compartit per la caiguda de Hello Bike
- Muntures mal aparcades
- Estratègia selectiva Nike obre botiga a l’edifici de l’antic El Corte Inglés
- Moda Viatge al cor logístic de Mango
- Resultats anuals Criteria incrementa el seu benefici un 30%, fins als 1.061 milions