Badalona busca racionalitzar els llocs de treball del funcionariat

Albiol activa l’actualització de la Relació de llocs de treball (RPT) de l’ajuntament de la ciutat, vigent des de 1998 i que impedeix la modernització del consistori.

L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, entre les tinentes  d’alcaldia Rosa del Amo i Cristina Agüera, el juny passat. | ZOWY VOETEN

L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, entre les tinentes d’alcaldia Rosa del Amo i Cristina Agüera, el juny passat. | ZOWY VOETEN

2
Es llegeix en minuts
Gerardo Santos
Gerardo Santos

Ubicada/t a Badalona, Santa Coloma, Mataró, Martorell, Esplugues i Vilanova i la Geltrú

ver +

L’actualització de la Relació de llocs de treball (RPT) de l’Ajuntament de Badalona ja està en marxa. Després d’haver-se iniciat la licitació el novembre del 2023, el passat 1 de juliol es va publicar la formalització del contracte a l’empresa D’Aleph Iniciativas y Organización, per una mica més de 145.000 euros, IVA inclòs. El triple objectiu que persegueix el consistori amb aquesta contractació rau en la "racionalització, modernització i avaluació dels diferents llocs de treball de la corporació municipal". Ara bé, després d’aquests, hi ha un altre objectiu, molt més ambiciós: el de "poder donar un millor servei com a administració pública".

La RPT és el document que determina els llocs de treball dels funcionaris municipals (així com les seves competències i part de les seves retribucions) necessaris perquè l’administració funcioni correctament. Precisament, la paràlisi de la maquinària burocràtica i administrativa de la corporació badalonina és un dels problemes més grans que travessen el dia a dia tant del Govern municipal actual, liderat per Xavier García Albiol, com dels anteriors. Per tot això, la notícia de l’actualització de la RPT s’esperava des de feia dècades, ja que l’actual està datada de 1998.

La regidora de l’Àrea de Recursos Humans de l’Ajuntament de Badalona, Eva Guillén, s’endinsa en l’antiguitat de la RPT actual: "És obsoleta, ni els organigrames ni els llocs de treball tenen res a veure amb la realitat del dia a dia municipal. Això s’ha de solucionar". "La nova relació de llocs de treball ens ajudarà a fer l’estructura de l’ajuntament que volem, la d’un consistori de primera que ens permeti ser més eficients i donar un millor servei a la ciutadania, eliminar burocràcia i fer que els treballadors estiguin més satisfets". Que la RPT actual fos aprovada fa 26 anys explica bé com de desactualitzada que està: "Tracta qüestions de mecanografia, és molt difícil treballar amb una eina així d’obsoleta", assenyala el secretari de CCOO en el consistori badaloní, Pol Acózar. "És molt ridícul, les funcions no són conformes a la realitat actual".

"Tocar-se els nassos"

Notícies relacionades

L’anunci de l’actualització del document mestre que regeix els llocs de treball, les seves funcions i part de les retribucions cau sobre el funcionariat municipal en un clima enrarit. Primer, per l’embafament generalitzat sobre les temperatures que han de suportar els treballadors als edificis públics (un problema que es repeteix cada estiu) i, en segon lloc, per les declaracions de fa dos mesos de l’alcalde Albiol, que va acusar alguns funcionaris municipals de "tocar-se els nassos" i provocar així la paràlisi de l’ajuntament.

"Posem en dubte que sigui així, a tot arreu hi pot haver un treballador que no compleixi, però el que veiem és falta d’organització interna". "Són crítiques irresponsables, perquè posen els treballadors en el centre de la diana de la ira de la ciutadania, i cal recordar que el problema és més aviat que tenim 1.200 treballadors, mentre un ajuntament similar al nostre com el de Terrassa compta amb 2.000".