Barcelona s’ofereix a col·laborar per atraure empreses a la Mercedes

L’oposició exigeix proactivitat al govern de Collboni per suplir el campus universitari amb altres usos d’alt retorn social i demana que posi fil a l’agulla per reduir la burocràcia.

Render de la sede institucional de la UVic prevista en la antigua fábrica Mercedes del Bon Pastor

Render de la sede institucional de la UVic prevista en la antigua fábrica Mercedes del Bon Pastor / Ayuntamiento de Barcelona / Conren Tramway

1
Es llegeix en minuts
Meritxell M. Pauné

El govern de Barcelona justifica la lenta tramitació de l’ecodistricte de la Mercedes, el futur pol residencial i empresarial anunciat el 2021 per a l’antiga fàbrica del Bon Pastor. I s’ofereix per trobar reemplaçament al campus universitari d’Elisava i la UVic, finalment descartat. El projecte impulsat per la promotora Conren Tramway, en estreta col·laboració amb l’ajuntament, acumula un retard de tres anys per la burocràcia, com va avançar EL PERIÓDICO.

L’executiu de Jaume Collboni assumeix que el calendari final dependrà de l’avenç de la paperassa. "En aquests moments, s’estan redactant en paral·lel, per part dels privats, els projectes de reparcel·lació i urbanització", apunten portaveus d’Urbanisme.

Quant a la pèrdua del campus i la recerca de Conren Tramway d’empreses d’innovació, sociosanitàries o de life science interessades en els 14.000 m² que han quedat lliures, el consistori es mostra optimista: "Confiem que les negociacions entre els promotors i els projectes a atraure arribin a bon port". I s’ofereix a donar un cop de mà. En total, l’ecodistricte té 50.000 m2 disponibles per a activitat econòmica.

Notícies relacionades

La regidora Janet Sanz (BComú), que va iniciar aquesta tramitació el passat mandat com a tinent d’alcaldia i va anunciar el pla juntament amb la promotora fa tres anys, carrega ara contra els seus exsocis de govern. És més, traspassa tota la culpa a Collboni. "Exigim al PSC que renegociï amb els promotors les condicions d’aquest projecte comptant amb el veïnat i que trobin noves institucions per establir-se, a l’altura d’Elisava i la Universitat de Vic", afirma en declaracions a aquest mitjà. "Hem de garantir que tota operació urbanística té un retorn social", afegeix.

Per la seva banda, Damià Calvet, regidor d’Urbanisme del grup de TriasxBcn, demana mimar la col·laboració publicoprivada i reduir la paperassa. "Els retards en la gestió urbanística han refredat els promotors, una de les prioritats de l’ajuntament ha de ser posar fil a l’agulla per simplificar els tràmits burocràtics", assenyala l’exconseller. ERC també lamenta la pèrdua del campus. "És una mala notícia que, precisament, Uvic i Elisava hagin desistit del projecte de l’antiga Mercedes", valora el regidor Jordi Coronas. El president municipal del PP, Daniel Sirera, va ressaltar en un tuit els tres anys de retard i l’advertència de la promotora sobre la necessitat d’una celeritat administrativa: "És urgent simplificar els tràmits administratius".