Sector econòmic

Les estrenes revigoritzen el tram més "barat" del passeig de Gràcia

L’oferta més popular de l’eix, entre plaça de Catalunya i Diputació, ha viscut una profunda renovació en els últims anys. En gran part, a causa de grans obertures i relleus comercials. 

Les estrenes revigoritzen el tram més "barat" del passeig de Gràcia
4
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Tradicionalment ha sigut el tram "barat" dins de l’eix comercial més car de Barcelona. Els lloguers de locals del passeig de Gràcia entre plaça de Catalunya i Diputació són estratosfèrics, però resulten un 20% més assequibles que els espais situats per sobre del carrer de València. Per això solen aglutinar les marques més populars, davant el luxe que es desplega en la part alta. No obstant, en els últims anys després de la pandèmia hi ha hagut nombrosos moviments i estrenes que fan que també aquesta part de l’eix, travessat per la sorollosa Gran Via, visqui un moment de gran dinamisme. Els últims fitxatges, la botiga de moda Arket i la de moda íntima Victoria’s Secret estan exercint de nous pols d’atracció en una alineació capaç d’atraure més compradors que mai.

L’informe de retail de la consultora Ascana 2023 (publicat aquesta primavera) assenyalava que aquest tram va cotitzar a 264 euros el metre quadrat de lloguer mensual, davant els 279 de les illes que van de Diputació a València, i els 322 euros des d’aquesta fins a la Diagonal. No hi ha més estrenes a la vista a curt termini, que suposa un mix encapçalat per la moda, però on no falta gastronomia, esport, rellotgeria, cosmètics, calçat i complements. Han contagiat també d’activitat comercial els dos costats de la Gran Via, tot i que sobretot amb restauració i petites marques.

L’actual oferta

La vorera del costat Llobregat del passeig de Gràcia va tenir un nou pol d’atracció de marabuntes amb l’obertura d’Apple Store el 2012. I gairebé s’ha convertit en degana del tram, atès el vaivé de relleus i l’interès de les marques mainstream per emplaçar-se allà any rere any. A continuació, Stradivarius (número 3) es va mudar procedent d’uns números més amunt a la recerca de metres, per crear la seu més gran de la marca al món. Al costat, un banc sembla recordar el passat financer del passeig, mentre botigues i restaurants s’han anat obrint pas.

Bershka, també d’Inditex, el 7, s’ha sotmès a una reforma per guanyar amplitud a costa de la zona de magatzem. I el cas de Lego, sempre freqüentat des de la seva obertura el 2021, ha sigut un altre dels grans imants d’aquesta vorera per sota de la Gran Via. Victoria’s Secret s’ha erigit en la sensació de l’estiu en l’esmentat tram amb el seu vaixell insígnia local. Tot i que sigui per buscar entre els seus tangues de 20 euros, no hi ha passejant que es resisteixi a fer una ullada. I completa aquesta illa el renovat H&M, que va reobrir l’any passat amb un interiorisme comercial molt més actual i incorporant zona vintage, cafeteria i molts altres extres.

Creuant l’abisme que marca la Gran Via, la futura novetat més destacada la protagonitza la pròxima obertura (en uns dos anys) del museu Carmen Thyssen on fins fa uns mesos bategava el Cine Comedia. Tot i que aquesta operació encara ha d’ajustar diversos tràmits per ser viable. Al costat s’ubica Guess Accesorios, seguida pel gran espai d’Oysho, la sempre animada Botiga del Barça, la renovada botiga de Tommy Hilfiger (15), la flagship store a Barcelona de Nike (17) des del 2020 i, al costat de la Borsa de Barcelona, la botiga de Diesel (19), tancant el tram més assequible del passeig.

De gelats a hamburgueses

Notícies relacionades

En el costat oposat, els moviments també s’han anat succeint. Fins a Casp ara s’alineen Farggi, Camper i Adidas, mentre que després segueixen la històrica multimarca Felgar (6), el recentíssim desembarcament dels cosmètics de Rituals (amb el primer spa immersiu d’Espanya), la botiga de Ray Ban, la també recent irrupció de la firma de moda Salsa Jeans (8), veïna de la renovada & Other Stories. A continuació Zara continua regnant en el tram amb la seva flagship ampliada i reoberta el 2019 en la confluència amb la Gran Via.

A l’illa del costat Besòs que puja fins a Diputació també s’han registrat molts canvis i novetats en pocs anys. El corner el va dinamitzar Uniqlo, i a continuació s’ubica ara Swatch, que ha rellevat Rolex en el número 18. Sobreviu al costat un clàssic, Bel i Cia, al que segueixen Mango Kids, el restaurant Oassis Natural Cooking de cuina healthy el 24, al costat del macroespai gastronòmic El Nacional. I el tram bull ara amb una de les obertures més esperades de la temporada, Arket, la marca prèmium del grup H&M, molt freqüentada pels turistes que la coneixen d’altres països i pels barcelonins que la volen descobrir. Tanca aquesta part més assequible un altre debut dels últims anys, en aquest cas el restaurant d’hamburgueses Five Guys, el 28, que el 2022 va ser el segon local de la cadena a Barcelona, i va marcar la seva expansió.