Reurbanització

El Moll de les Drassanes s’obre al públic i acosta la Rambla al mar

Es preveu desplaçar l’accés a les tradicionals golondrines a aquest nou punt 

L’espai l’havien ocupat durant anys els cotxes que embarcaven als ferris que es dirigien a les Balears, abans del trasllat de l’antiga terminal de Balearia.

El Moll de les Drassanes s’obre al públic i acosta la Rambla al mar
2
Es llegeix en minuts
Glòria Ayuso
Glòria Ayuso

Periodista

Especialista en economia i sostenibilitat, economia blava, transició cap a una economia descarbonitzada.

ver +

L’obertura al públic ahir al matí del nou Moll de les Drassanes suposa l’inici de la prolongació de la Rambla, que ja arriba al mar, i que continuarà fins al World Trade Center a través d’un pas per sobre del mar, que rebrà el nom de la Rambla del Port.

El condicionament de 4.300 metres quadrats de plaça del Moll de les Drassanes és, per tant, una obra que, amb 1,67 milions d’euros, és "menor, però molt transcendent", va remarcar el president del Port, Lluís Salvadó.

Illa climàtica

La reurbanització del moll, condicionada pel pas de la Ronda Litoral per sota i executada per l’empresa Voltes Connecta, ha consistit en l’habilitació d’un passeig central que connecta la plaça del Portal de la Pau i el Moll de Barcelona, equipat amb mobiliari urbà i una zona amb pèrgoles o illa climàtica.

L’obertura d’aquest espai, temps enrere ocupat pels cotxes que embarcaven als ferris que anaven direcció a les Balears, és possible després del trasllat, el març de l’any passat, de l’antiga terminal de Balearia al Moll Adossat. Poc després, a l’octubre, es va desplaçar també la terminal Nord de creuers que hi havia just davant la cara més pròxima a la ciutat del World Trade Center. Fins a 340 escales atracaven cada any en un espai que, amb el desplaçament de l’activitat portuària cap al sud, ha passat a ser d’ús ciutadà, va destacar Salvadó.

L’espai obert suposa, també, la continuïtat de 100 metres lineals del moll que acull l’estació del nou bus nàutic, que opera des del juliol, i de les golondrines. Precisament, es preveu moure l’accés a les tradicionals embarcacions turístiques a aquest nou punt, que ofereix més espai per a les cues que es formen en el moment d’embarcar i desembarcar.

El director del Port Vell, David Pino, va mostrar un primer esbós del que el Port i l’ajuntament estudien per unir la Rambla amb el Moll de Barcelona Nord, on ara hi ha la base d’Emirates Team New Zealand. En aquest punt, s’està considerant habilitar un nou pantalà destinat a embarcacions recreatives. Així mateix, la futura Rambla del Port també conduirà els barcelonins per la Rambla des de plaça de Catalunya fins al World Trade Center amb la intenció d’obrir aquest edifici a la ciutat, perquè "sigui més públic", en paraules de Pino.

Final a un cicle

Notícies relacionades

Aquesta inauguració posa fi a una gran quantitat d’estrenes al front marítim de la ciutat en les últimes setmanes, per estar a punt per a la Copa Amèrica de vela, que "ha servit d’excusa, com en altres ocasions, per realitzar grans transformacions", va afirmar l’alcalde, Jaume Collboni. Al nou Port Olímpic i a la mutació del Port Vell s’hi sumen la remodelació de la Via Laietana i la de l’avinguda de les Drassanes.

L’alcalde va incidir també en els nous equipaments previstos per al barri de la Barceloneta. Totes les intervencions efectuades impliquen un canvi físic que "mira de connectar Barcelona de nou amb la seva identitat marítima", va destacar l’alcalde.