Les rellotgeries ocupen els locals més petits del passeig de Gràcia
Els trasllats de les grans firmes de moda a la recerca de locals més grans i la irrupció de la Copa Amèrica propicien la nova oferta comercial a la milla d’or de Barcelona.
Les rellotgeries ocupen els locals més petits del passeig de Gràcia
Resulta lògic que el passeig de Gràcia, l’únic eix comercial que trien a Barcelona les firmes de luxe, sigui un imant natural per a la moda més cotitzada i les joieries. Però en els últims temps crida l’atenció el desembarcament de rellotgeries –tant d’elit com de gamma mitjana– que encapçalen la seva pròpia marca, i que aconsegueixen els locals de mida més petita que van quedant disponibles. La tendència s’ha propulsat per la Copa Amèrica de vela, ja que algunes d’aquestes firmes són patrocinadores d’equips i volen disposar de botiga pròpia a Barcelona.
El president de l’Associació del passeig de Gràcia, Luis Sans, explica a aquest diari que les noves apostes de firmes com Tudor i Panerai estan vinculades a la competició de vela i el desig d’aquestes marques per tenir punts de venda a l’eix d’or de la capital catalana. Però hi ha una segona raó del boom que és el fet que "les marques de moda de luxe cada vegada busquen més metres quadrats", i en la mesura que es muden per millorar de local, en deixen disponibles d’altres que per la seva mida són idonis per a la joieria i rellotgeria, que no necessiten tanta presència ni tenen tants clients alhora, relata Sans. "Hi ha més oportunitats de trobar aquest tipus d’espais".
Noves ‘boutiques’
Una de les novetats imminents arribarà per via de la firma d’alta joieria Rabat, que ha propulsat en pocs mesos la seva obertura de boutiques amb altres grans marques. L’any passat ja ho va fer amb Hublot (propietat del gegant del luxe francès LVMH) al número 78, on hi havia la vinoteca Torres. I al juny es va unir a Tudor per a la seva implantació al número 35, en un local de 90 metres quadrats ideal per a aquesta marca germana (i més assequible) de Rolex, que abans va ser de la joieria Suárez.
Per completar l’aposta, està previst que a l’agost aixequi la persiana una altra boutique de rellotgeria de luxe italosuïssa, Panerai, amb la qual també s’ha aliat la firma catalana de joieria. Aquesta marca, que es caracteritza per rellotges que costen a partir de 7.000 euros, s’ubicarà al número 104, on abans va figurar la marca Wolford.
La sortida de la cantonada de Consell de Cent de Suárez va ser per traslladar-se al número 82, on la firma madrilenya disposa d’una espectacular botiga de 350 metres quadrats i un enorme aparador després d’una renovació integral el 2022 amb una inversió de tres milions d’euros. Aquí també hi ha rellotges d’alta gamma.
Entre les pròximes novetats destaca l’obertura de la primera botiga TAG Heuer a la ciutat, concretament al número 59, on abans s’ubicava Furla. La coneguda firma de rellotges era distribuïda per Rabat, però el nou espai serà operat per la mateixa marca. I just a la mateixa confluència destaca la joieria Rabat Boutique.
Serà molt a prop d’altres competidors d’altura. Com Tiffany, també del grup LVMH, que es va traslladar fa tres anys a un nou espai de 400 metres quadrats al número 61. També de l’empresa joiera Van Cleef & Arpels, propietat de Richemont (número 77), que fa uns mesos es va convertir en la seva primera botiga a Espanya, on també destaquen les seves col·leccions de rellotges.
Aquest tetris de joieries a la recerca de millors ubicacions també va portar Rolex a moure’s del local que ocupava al 18 (de la mà de Tous) fins al número 75, una vegada va ser ampliat, que compta amb cinc aparadors i està operada per la catalana Tous.
A l’espai que aquesta va deixar ja ha obert Swatch, en aquest cas una marca popular que elegeix el tram d’establiments més dirigits al gran públic, i on els preus de lloguer no es disparen com passa a partir de Diputació, i més encara per sobre del carrer de València.
Al tram més alt del passeig, als Jardinets de Gràcia, la que serà la primera boutique exclusiva de la firma de rellotges de luxe Patek Philippe a la ciutat té previst obrir a finals d’any. Al número 111 del passeig, comptarà amb 460 metres quadrats en dos pisos, i arribarà de la mà d’Unión Suiza, que ja ven rellotges de l’emblemàtica marca des del 1929 a la Diagonal.
L’hotel que no va ser
Notícies relacionadesSerà una obertura assenyalada pel fet que s’ubica als baixos comercials de l’hiperluxós complex de pisos Mandarin Oriental Residences Barcelona, a l’edifici de Deutsche Bank on l’ajuntament d’Ada Colau no va permetre ubicar un hotel Four Seasons.
Les opcions per comprar un rellotge car al passeig inclouen a més una oferta àmplia en establiments com Cartier, Bvulgari, Chopard, Montblanc i Tous, entre d’altres. Al tram per sobre de València –amb rendes de 322 euros per metre quadrat– és on es concentren més propostes d’alta gamma.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia