Per una millor freqüència de passada

Una parada de la Línea 4 de metro, en Barcelona. /
La línia 5 del metro de Barcelona és una de les més utilitzades de la ciutat. Només l’L1 registra nombres de validacions semblants. El transport públic va marcar l’any passat el seu rècord històric i no sembla que la cosa hagi de ser menys aquest 2024. Per això TMB mira d’avançar-se a la demanda futura amb obres com la renovació de vies a l’L5 entre Cornellà Centre i Ernest Lluch. La instal·lació d’una bretelle al final de línia, a més, permetrà portar el traçat al màxim de la seva capacitat. Ara hi circulen 36 trens i al setembre en seran 37. Si res ho evita, d’aquí a tres o quatre anys s’arribarà al límit que permet la infraestructura, 41 convois, amb què la freqüència de pas en hora punta passarà dels 2 minuts 29 segons actuals a 2 minuts i 15 segons.
L’L5 registra cada any uns 100 milions de validacions, una mica menys que l’L1 i una mica per sobre de l’L3. Com que són línies veteranes, construïdes en una època molt concreta i amb una demanda molt inferior, és necessari modernitzar-les per poder treure’ls com més partit sigui possible. La freqüència de pas dels 36 trens que cobreixen ara el traçat durant les hores punta és de gairebé dos minuts i mig. Per anar més enllà, TMB ha instal·lat unes agulles del tipus bretelle.
Notícies relacionadesD’aquesta manera, al setembre, quan està previst que acabin aquestes obres que van començar el 25 de juny, l’L5 podrà incorporar un nou tren que ja està comprat. Seran 37 convois alhora, cosa que permetrà reduir en quatre segons la freqüència de passada.
¿Es podria anar més enllà? Es podria, sempre que passin com a mínim dues coses. D’una banda, que la línia sigui 100% automàtica, com ja passa a les línies 9 i 10. I de l’altra, que les portes de les andanes també siguin automàtiques. D’aquesta manera, l’L5 sens dubte podria esgarrapar uns segons més a les parades, cosa que permetria col·locar més trens en servei durant les hores de màxima demanda.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet