Els creuers per a adults des de Barcelona revolucionen el sector
El port barceloní avança com a destí base i afegeix novetats. Com el fitxatge de la naviliera Virgin Voyages, amb rutes setmanals pel Mediterrani i nits a Eivissa, que trenca motlles.
Qualsevol que hagi fet algun creuer sap que la majoria de navilieres comparteixen una sèrie de denominadors comuns –dels horaris rígids a l’organització, les mateixes rutines o els muntatges de les escales– que fins ara semblaven intocables. Això devia pensar el visionari empresari Richard Branson quan fa quatre anys va idear la seva pròpia línia de creuers, Virgin Voyages, per trencar arquetips. El projecte suma quatre vaixells, uns dels quals ha convertit (fins a la tardor) Barcelona en el seu port de referència, d’inici i final de vacances. Les seves noves pautes revolucionen el concepte tradicional del creuer, amb escales més llargues i un públic diferent: només adults.
És un dels nous reclams d’aquest 2024 al port barceloní, que fins al juny havia crescut més d’un 6% interanual en xifra de passatgers, tot i que amb disminució de viatgers en trànsit, davant el creixement d’entre un 11,7% i un 13,9% dels que comencen o acaben ruta, tal com reivindica l’Ajuntament de Barcelona.
Mitjana de 48 anys
La companyia Virgin, que postula la llibertat i una altra manera de viatjar, ha portat l’Scarlet Lady a la capital catalana. Mobilitzen viatgers de tot el món, amb més de 2.500 persones per setmana a les seves sortides barcelonines. Estan tenint un èxit inusitat per implantar un tot inclòs competitiu que fins ara només oferien les companyies de luxe a preus prohibitius per a la majoria. Amb la particularitat d’un viatger d’una mitjana de 48 anys que se sol allotjar a la capital catalana abans o després de la ruta, multiplicant l’impacte econòmic a la ciutat.
Les rutes també atrauen molts catalans (a més de viatgers de la resta d’Espanya) i alternen diferents combinacions per Espanya, França i Itàlia, amb la particularitat de fer nit a Eivissa.
L’Scarlet Lady, que surt setmanalment al moll del World Trade Center, té les mateixes dimensions i espais (tret de lleugeres diferències de decoració) que els seus germans. És un vaixell mitjà, amb capacitat màxima de 2.770 passatgers. Per la seva mida (110.000 tones, 17 cobertes i 1.408 camarots) i tripulació (1.160), té una generosa ràtio d’espai per viatger, amb un tripulant per cada dos viatgers, que l’eleva al nivell prèmium, explica Agustín Quesada, responsable de Mundomar Cruceros, que comercialitza ara la naviliera a Espanya.
El vermell dels seus elements corporatius el distingeix, i suma la particularitat de ser un dels últims vaixells que poden atracar en un moll als peus del centre de la ciutat, ara que les terminals estan culminant el seu trasllat i concentració a l’Adossat.
La nova generació de vaixells, que amplia perfils d’usuaris en general i que es deixaran notar amb el temps a Barcelona al ser el primer port de creuers d’Europa, es distingeix per no permetre els nens a bord, per tant, no té els espais temàtics i monumentals tobogans i d’altres que caracteritzen la majoria dels creuers populars. No poden embarcar menors de 21 anys, tret de majors de 18 anys acompanyats per adults.
La naviliera de Branson és ben coneguda per les seves festes i per la música, però la realitat és que la columna vertebral de la seva flota de vaixells és la gastronomia: democràcia total per sucumbir al seu repertori de restaurants sense sobrecost, dels espais carnívors als ètnics. O a les barres d’estil brunch novaiorquès, i les opcions que estan obertes 24 hores, amb tota mena també d’opcions verdes i saludables.
Camarots minimalistes
Els camarots recorden hotels moderns i minimalistes, presidits per la domòtica. Una app connecta amb el servei d’habitacions i els que elegeixen suites Mega RockStar, amb avantatges afegits, es poden perdre al seu camarot. Tot i que tots disfruten de les sorprenents hamaques vermelles que pengen als balcons i terrasses.
El vaixell més comentat de l’estiu a Barcelona també es despenja per incorporar classes de spinning i ioga gratis, i zones d’entrenament de boxa i entrenament a la fresca.
I l’usuari no només compta amb les habituals botigues, perruqueria i spa, sinó que es pot fer un tatuatge a alta mar.
La diversió a bord del nou gegant del mar és un altre dels seus pilars, amb nit de pijames, Red Party on tothom vesteix de vermell, una gran discoteca i una clara aposta per la diversitat LGTBI+ en l’animació a bord. Però si un no busca marxa, sempre trobarà racons de música tranquil·la, de karaoke íntim i fins i tot zona de videojocs d’arcade retro sense cost, destaca Quesada.
Entre les particularitats, destaca també una tripulació que trenca motlles, amb una important presència de professionals europeus i amb formació específica, sense gairebé jerarquies. Però els viatgers que aquests dies parteixen de Barcelona disfruten sobretot d’escales llargues i d’excursions que aprofundeixen en la cultura local.
Horaris més oberts
Notícies relacionadesDe tornada al vaixell, la nova generació de creuers per a adults es permet no limitar els horaris de bany a les piscines, oferir pel·lícules a la carta gratis als camarots, i innovar amb polseres amb xip que permeten qualsevol reserva o consum, en lloc de les targetes magnètiques que tants viatgers perden a bord.
Els vaixells de Virgin, que salpen des del moll barceloní fins a l’octubre, també defugen dels generalitzats paquets de begudes de barra lliure, per evitar excessos etílics o despeses inflades. En canvi, opten per preus més ajustats per a les begudes, i per crèdits extra si s’adquireixen bons de consum per diferents imports. La mesura evita col·lateralment una cosa important: que molts creueristes es quedin a bord (com passa en alguns vaixells) per esprémer les seves barres, en lloc de baixar (i com a mínim gastar) en les destinacions.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"